توجه به سبک زندگی فاطمی موجب استحکام بنیاد خانواده می شود

به گفته حجت الاسلام سهرابی، توجه به سبک زندگی سالم و سلامت معنوی حضرت زهرا (س) موجب استحکام بنیاد خانواده و رشد معنوی آن می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، یک کارشناس دینی در نشست سبک زندگی اسلامی از منظر حضرت فاطمه زهرا (س) در ایجرود، ضمن تشریح ابعاد شخصیتی و سیره حضرت فاطمه (س)، توجه به سبک زندگی سالم و سلامت معنوی حضرت زهرا (س) را موجب استحکام بنیاد خانواده و رشد معنوی آن دانسته و افزود: اگر خانواده ها بخواهند زندگی سالمی از نظر معنوی، جسمانی، اجتماعی و روانی داشته باشند باید الگوهای زندگی سالم را که در زندگی حضرت فاطمه (س) سرشار است، اقتباس نموده و تلاش کنند با شیوه تربیتی ایشان، فرزندان خود که همانا آینده سازان ایران اسلامی خواهند بود را بارآورند.

 

حجت الاسلام سهرابی با مغتنم شمردن ایام فاطمیه به بیان ویژگی های اخلاقی و رفتاری آن حضرت پرداخته و با بازخوانی اندیشه و تفکر حضرت زهرا (س) مطالبی را ایراد نمودند.

 

وی اگر ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) واکاوی شود، آنچه زندگی ایشان را شاخص می کند موضوع سبک سالم و سلامت معنوی حاکم بر زندگی ایشان است و به دلیل این شیوه زندگی فرزندانی تربیت یافتند که امروزه الگوی بی بدلیل جامعه بشری می باشند.

 

این کارشناس دینی خطاب به زوجین دعوت شده در این نشست گفت: متولیان فرهنگی می توانند با اقتداء به سبک زندگی و سلامت معنوی دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) نشر دهنده روش و منش آن حضرت به عامه جامعه خصوصاً نسل جوان امروز باشند.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: عدم رعایت دین مبین اسلام و دستورات ائمه (ع)  مبنی بر سلامت معنوی و سبک زندگی اسلامی در جامعه ممکن است آفاتی را متوجه ما کند که همانا اگر امروزآفاتی درجامعه وجود دارد، بخش مهمی از آن ناشی از عدم توجه به دستورات معنوی و سبک زندگی سالم معصومین (ع) است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به دستورات دینی در حوزه سبک زندگی اسلامی به خصوص مبحث سلامت معنوی امید این میرود که جامعه به فرم ایده آل خود از منظر سلامت روحی، جسمی، روانی و اجتماعی برسد و این امر با ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی و همت تلاشگران حوزه فرهنگ و آموزش نهادینه شده و محقق خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود نیز در این نشست با بر شمردن شاخص های سبک زندگی اسلامی گفت: این نشست با هدف تحقق استراتژیک منویات مقام معظم رهبری برگزار شده تا زنان پاکدامن شهر خوشه های زر از دریای معارف فاطمی که همانا سبک زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س)، دفاع از حریم ولایت، روح عبادت و نیایش، ساده زیستی، تفاهم در زندگی مشترک و احترام به والدین است بهره مند شوند.

 

احسان پیشکاری بر بازنگری ساختارهای آموزشی، فرهنگی و دینی از مقطع ابتدایی تا دوران دانشگاه تأکید و آن را یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از انحرافات ناشی از تغییر سبک زندگی در خانواده ها و اجتماع دانست که باید مورد توجه متولیان امر آموزش و فرهنگ قرار گیرد.

 

وی افزود: تعالیم اسلامی برای تمام وجوه زندگی حدودی مشخص وجود دارد و عمل به این آموزه های دینی، سعادت دنیوی و اخروی را تضمین خواهد کرد.

 

کد خبر 1015153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha