ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است

احسانی گفت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی و ارزش های ناب دینی و اسلامی در جامعه است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ایام فاطمیه زمان مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌(س) و آشنا ساختن جامعه با سیره و زندگی این بانوی بزرگوار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: توجه به روش زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه بوده و جوانان را به سوی زندگی های سرشار از سادگی و خلوص و معنویت رهنمون کند.

 

وی با اشاره به  سیره، اخلاق و جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) با فرزندان با ادب و احترام رفتار می‌کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنان داشتند.

 

احسانی گفت: اگرچه ایشان ۱۸ سال و به روایتی ۲۸ سال عمر کردند ولی زمانی‌که از ایشان سخن گفته می‌شود گویی از شخصیتی سخن گفته می‌شود که قرن‌ها زندگی کرده و تمامی دوران‌ها را مشاهده کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: تمامی خصوصیات و ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام (ص) را در وجود حضرت فاطمه (س) می‌توان مشاهده کرد و به عبارتی این بانوی بزرگوار تمامی صفات متعالی و ارزنده را داراست.

 

وی به الگو قرار دادن آن حضرت در آداب و رسوم  اشاره کرد و گفت: تفکر فاطمی را در فرزندان خود ایجاد کنیم تا قلب‌هایشان مملو از محبت اهل بیت (ع) گردد و راه و روش  آن بزرگواران را در زندگی خود ادامه دهند .

 

 

 

کد خبر 1015154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha