رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی است

بختیاری گفت: رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد در سه مورد تعریف می شود که شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی است، بحث اشتغال سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد با حمایت سایر دستگاه ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مرتضی بختیاری» امروز(۲۴ دی) در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) برای افراد نیازمند حاشیه شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: به سهم خود از شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر مشهد، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تمام کسانی که در اجرای این پروژه همکاری دارند، تشکر می کنم. اصل ۳۱ قانون اساسی تکلیفی برای احداث و ایجاد مسکن برای محرومان است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با طرح این سوال که آیا کمیته امداد ماموریت رسیدگی به همه نیازمندان را دارد یا فقط افراد تحت پوشش، افزود: اولویت اول کمیته امداد، افراد تحت پوشش است و بعضا افراد تصور می کنند که کمیته امداد سفره ای پهن کرده و از کمک های صندوق صدقات به افراد کمک می کند در صورتی که این تصور اشتباه است و مقام معظم رهبری تصریح کرده اند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم باید در صدر ماموریت های کمیته امداد باشد.

 

وی بیان کرد: رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به حوزه توانمند سازی وارد شده است البته این حرف به این معنا نیست که رویکرد حمایتی خود را فراموش کرده ایم بلکه حمایت از سالمندان و بیماران صعب الاعلاج تا مادامی که نیاز باشد، وظیفه کمیته امداد است.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد در سه مورد تعریف می شود که شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی است، بحث اشتغال سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد با حمایت سایر دستگاه ها ایجاد شده است همچنین در بخش مسکن نیز قرار است با واگذاری دو هکتار از زمین های آستان قدس و همکاری شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد هزار واحد مسکونی را برای نیازمندان ایجاد کنیم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: حاشیه شهر مشهد، جزء پر حاشیه ترین حاشیه ها در سطح کشور است و بسیاری از حاشیه نشین ها، شامل مهاجرانی می شوند که به امید یافتن شغل به این شهر سفر کرده اند که در این راستا در این جلسه اعلام می کنم که اگر مهاجران به روستاهای خود بازگردند، کمیته امداد وظیفه تامین اشتغال آنان را برعهده می گیرد.

 

وی گفت: در میان یتیمان، افراد نخبه زیادی وجود دارد که اگر به آنان رسیدگی شود کار ارزشمندی صورت می گیرد، در حال حاضر ۶ هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد هستند و ما امانت دار آنان هستیم، امروز تفاهم نامه ای با استانداری خراسان رضوی امضا شد مبنی بر اینکه در هشت شهرستان استان خراسان رضوی که ضریب محرومیت آنان بین هفت تا ۹ است، اقداماتی همچون ایجاد شغل و احداث پنل های خوشیدی صورت بگیرد.

کد خبر 1015239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha