برگزاری رزمایش قطع برق در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با نام‌ سردار شهید سلیمانی

رزمایش قطع ۲۴ ساعته برق بندرانزلی با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور ارزیابی و عملکرد مولدهای برق اضطراری در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

«حمیدرضا آبایی» امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی) در حاشیه برگزاری رزمایش قطع برق در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با نام‌ سردار شهید سلیمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرانزلی گفت: این رزمایش با هدف تشدید اقدامات حفاظتی و کنترلی در سطح محوطه بندری انزلی، جلوگیری از ورود افراد خرابکار به محوطه بندری، تامین برق اماکن حساس محوطه بندری، ارتقاء سطح آمادگی و هوشیاری نیروهای گارد جهت مقابله با تهدیدات و ارتقاء سطح آمادگی و هوشیاری پرسنل اداره کل بندر و دریانوردی استان گیلان برگزار شده است.


مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه و افزایش ظرفیت های سرمایه گذاری در سطح بندر شامل احداث سیلوی غلات مخازن روغن خوراکی، انتقال فرآورده های نفتی و ... می طلبد تا یکی از زیرساخت های مهم در حوزه تامین و توزیع مناسب برق در مواقع اضطراری در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان که نقش و جایگاهی محوری در خدمات بازرگانی و زنجیره تامین کالاهای اساسی داشته به درستی مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت این بندرگاه در زمان بروز حوادث مورد بررسی قرار گیرند.


وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضرورت اجرای این رزمایش برای ارزیابی و بررسی سطح آمادگی پرسنل در مواقع بروز بحران در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.


آبایی با بیان اینکه بر این اساس با هماهنگی اداره برق شهرستان بندرانزلی رزمایش قطع ۲۴ ساعته برق اجرا شد افزود: این اداره کل توانست در مدت زمان مشخصی برق بندر را قطع و از دیزل ژنراتور ها و مولد های اضطراری برق خود استفاده کرده و آنها را مورد آزمایش قرا دهد.


وی خاطر نشان کرد: این رزمایش دستاورد بسیار بزرگی برای این اداره کل به‌دنبال داشت و توانست برق اضطراری را به پست های اسکله یک تا ۱۰  قدیمی خود با موفقیت منتقل کند.

 

آبایی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از سالیان گذشته نتوانسته بود جریان برق اضطراری را به جرثقیل های اسکله های قدیمی منتقل کند با انجام این رزمایش که برای اولین بار در بندر انزلی برگزار شد تمام جرثقیل های اسکله های قدیمی به برق اضطراری مجهز شدند.


وی با اشاره بر اینکه این اداره کل در صورت قطعی برق می تواند با توان دیزل ژنراتورهای برق اضطراری نسبت به برقرار کردن این جرثقیل ها اقدام کند، اظهار داشت: به این طریق بندرگاه انزلی می تواند عملیات تخلیه و بارگیری را به صورت ۲۴ ساعته انجام دهد تا خللی در تخلیه و بارگیری کشتی ها مخصوصاً کشتی های حامل گندم و کالاهای اساسی در بندر انزلی به وجود نیاید.


آبایی در پایان یکی از مشکلات اساسی مجتمع بندری انزلی را استفاده از دیزل ژنراتورها و مولدهای برق اضطراری قدیمی دانست و خاطر نشان کرد: این مولد های برق با نیازهای زمان های گذشته در نظر گرفته شده اند و ما در بندرگاه انزلی باید با شناسایی نقاط ضعف خود راهکارهایی برای بهبود این مشکل ارائه دهیم. 

کد خبر 1015255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha