دور سوم جشنواره ملی دانش‌آموزی «رسانش» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عرب از برگزاری دور سوم جشنواره ملی دانش‌آموزی «رسانش» خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه است و با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

«حجت‌الاسلام محمد عرب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از برگزاری دور سوم جشنواره ملی دانش‌آموزی «رسانش» ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با شعار «برسونش به رسانش» و «خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد: به‌‌کارگیری استعدادهای دانش‌آموزی در حوزه رسانه، فعال کردن و به‌کارگیری انواع رسانه‌های مؤثر، مفید و جذاب دانش‌آموزی در مدارس کشور از اهداف این جشنواره است.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور در بخش موضوعات برای دانش‌آموزان آزاد است و البته ۱۶ موضوع دارای امتیاز بیشتری می‌شود اضافه کرد: تولید محتوا و آثار باید در موضوعاتی همچون اسطوره‌های شهر من (معرفی شهدا و یا شخصیت‌های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من (معرفی دانش‌آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان (بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش‌آموزان کارآفرین (معرفی دانش‌آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه مدرسه من، مدرسه و شهر من (معرفی مهم‌ترین نقاط قوت)، چهل سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب و ... دارای امتیاز ویژه‌ای است.

 

حجت‌الاسلام عرب به قالب‌های جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره در بخش مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) برگزار می‌شود.

 

وی اذعان کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم باید آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافیک، روزنامه‌دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید کنند.

 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان یادآور شد: متقاضیان جهت شرکت در جشنواره استانی به سایت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان خوزستان به نشانی etehadiekhz.ir و همچنین برای شرکت در جشنواره کشوری می‌توانند به سایت باشگاه رسانه‌های دانش‌آموزی به آدرس resaanesh.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1015309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha