روز شیراز متفاوت و باشکوه‌ تر از همیشه برگزار شود

موسوی گفت: انتظار ما این است که آیین گرامیداشت روز شیراز در بهار پیش رو به همت شهرداری شیراز و با کمک دستگاه‌های دیگر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، متفاوت و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در دیدار با «صابر سهرابی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ با بیان اینکه فعالیت در عرصه فرهنگ دشوار است، گفت: این حوزه هم با تعدد تولیت و مسؤولیت‌های موازی همراه است و هم تمام آحاد مردم را در جامعه هدف خود دارد؛ از این رو کار کردن در این حوزه ظرافت و حساسیت‌های خاصی می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این شورا و دستگاه‌های متولی فرهنگ، طی سال‌های اخیر در این عرصه تلاش‌ها و اقدامات زیادی انجام داده‌اند، اذعان کرد: با این حال ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باقی مانده که نیاز به همت و تلاش مضاعف دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز شیراز، تأکید کرد: معتقدم با وجود شرایط خاص فعلی، اما ضروری است که روز شیراز در اردیبهشت 1400 متفاوت و برجسته‌تر از گذشته برگزار شود.

موسوی جهت‌گیری مطلوب آیین بزرگداشت روز شیراز را معرفی این کلان‌شهر در سطحی فراتر از کشور عنوان کرد و افزود: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.

وی با یادآوری اینکه شیراز خاستگاه مفاخر و مشاهیر جهانی زیادی بوده است، گفت: پیشنهاد من این است که هم معرفی این مفاخر و مشاهیر در برنامه‌های روز شیراز مدنظر قرار گیرد و هم از همین چهره‌های برجسته که در هر کجای جهان در قید حیات هستند به صورت مجازی و حقیقی دعوت شود تا در معرفی و انتقال ظرفیت‌های پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، متولیان برگزاری این رویداد مهم را یاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام اینکه روند اجرای مصوبه شورا در خصوص جشنواره شهروند برگزیده حداکثر ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد، گفت: امیدوار هستیم که با برنامه‌ریزی منظم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، خروجی این جشنواره که در آن شهروندان برگزیده شیراز در حوزه‌های مختلف معرفی و تجلیل می‌شون، با آیین گرامیداشت روز شیراز همزمان شود.

کد خبر 1015311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha