عادی پنداری و سهل انگاری موجب شیوع مجدد بیماری کرونا می شود

خورشیدی با تاکید براینکه هرگونه عادی پنداری و سهل انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری کرونا در استان‌ موجب شیوع مجدد بیماری خواهد شد، گفت: باید همه برای مهار این بیماری کمک کنند. تا عادی نگاری موجب شروع پیک مجدد کرونا یا همان پیک چهارم نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد خورشیدی» امروز(24دی) به منظور پیشگیری و جلوگیری  از شیوع ویروس کرونا  در برنامه رادیوی صدای مازندران با عنوان ارتباط مستقیم با مسئولین حضور یافت و در یک ارتباط دو سویه به سؤالات مردم استان مازندران پاسخ داد و اظهار کرد: حذف دفترچه کاغذی با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در تامین اجتماعی در حال اجراست و مردم استان با ارائه کارت ملی خدمات دریافت می نمایند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران افزود: کلیه خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در مراکز ملکی سازمان از حالت سنتی با دفترچه حذف و به صورت دیجیتال انجام می شود.

 

خورشیدی اذعان کرد: تلاش داریم از مراجعات غیر ضروری به بیمارستانها جلوگیری شود و مردم از طریق تلفن و مشورت با پزشک خانواده و مراقبین سلامت خدمات دریافت نمایند .

 

وی به شرایط خاص و محدودیت های کرونایی استان مازندران اشاره کرد و گفت: باتوجه به جمعیت سیال و شناور مسافرین که از سراسر کشور وارد مازندران می شوند نمی توانیم شاهد کنترل و مهار کرونا در استان باشیم.

 

خورشیدی با بیان اینکه ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان 500 تخت  بستری ، 5 بیمارستان و 14 مرکز درمانی در اختیار دارد، خاطرنشان شد: مشکلی در تهیه تخت نداریم الان در موج سوم کرونا امکانات خوبی داریم که در موج اول گرفته شده؛ تخت‌های ویژه در بیمارستان حکمت ساری، بوعلی نکا و ولی عصر(عج)قائمشهر در حال افزایش است.

 

وی از بازسازی بیمارستان حکمت ساری و بوعلی نکا خبر داد و گفت: در مجموع شرایط به لحاظ تخصصی قابل کنترل است اما با توجه به افزایش تعداد بستری ها هیچ راهی نداریم فقط مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز نمایند.

 

خورشیدی به کمبود اقلام بهداشتی نظیر ماسک بهداشتی در روز های آغازین شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون در تهیه و میزان ماسک و سایر لوازم بهداشتی مشکلی نداریم اما مردم کمتر دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت می کنند.

 

وی با تاکید براینکه هرگونه عادی پنداری و سهل انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری کرونا در استان‌ موجب شیوع مجدد بیماری خواهد شد، گفت: باید همه برای مهار این بیماری کمک کنند. تا ساده انگاری موجب شروع پیک مجدد کرونا یا همان پیک چهارم نشود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به توفیقات اجرای طرح آزمایشی پزشک خانواده در مازندران، اضافه کرد: خدمات ارزشمند پزشک خانواده برای فعالیت در جبهه مقابله با کرونا شایسته تقدیر است. و می طلبد مردم شریف استان دورهمی های خانوادگی را کاهش دهند تا هر چه زودتر نه تنها مانع از گسترش بیماری کرونا در این استان شویم ، بلکه هرچه سریع تر به سمت شرایط ایمن تری حرکت کنیم.

 

خورشیدی با بیان اینکه بیماران تحت پوشش پزشکان خانواده شهری در مازندران  برای هر مراجعه درمانی به پزشکشان که پیش از این به صورت رایگان بود ، باید  ۴۰ هزار ریال به عنوان فرانشیز یا حق ویزیت پرداخت کنند، یادآورشد: در استان فارس از همان ابتدا مصوبه پرداخت ۴ هزار تومان ویزیت اجرایی شد و در حال حاضر هر فرد در استان فارس برای استفده از خدمات پزشک خانواده باید یکصدهزار ریال ویزیت پرداخت نماید.

 

وی به فعالیت مرکز تخصصی چشم پزشکی در بیمارستان های حکمت ساری و ولی عصر (عج) قائمشهر اشاره کرد و  افزود:بیمه شدگان می توانند از ظرفیت این مراکز تخصصی استفاده کنند؛ و اگر به بخش خصوصی مراجعه کنند که بر اساس تعرفه‌ها مابه التفاوت هزینه درمان را پرداخت می‌کنیم.

 

خورشیدی بیان کرد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، افرادی که دفترچه های آنها مشمول فرانشیز نیست، داروها را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و افرادی که بر مبنای قانون دفترچه های آنها مشمول فرانشیز است، تنها فرانشیزی که متعلق به آنها است را باید پرداخت کنند

 

وی ادامه داد: همچنین در مراکز غیرملکی سازمان تامین اجتماعی نیز، فرایندها به همین شیوه اتفاق می افتد و تنها فرانشیزی که متعلق به بیمار است، پرداخت می‌شود و بیمه تمامی تعهدات مربوط به خود را انجام می دهد

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران اظهار کرد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اعم از بیمارستان ها و درمانگاه های این سازمان، افرادی که بیمه شده تامین اجتماعی هستند، همانند گذشته تمامی اقدامات درمانی آنها که در تعهد این سازمان است به صورت رایگان انجام می شود. این موضوع شامل افرادی که بیمه شده تامین اجتماعی هستند و به کرونا مبتلا شده اند نیز می شود.

 

وی به طرح تحویل دارو به بیماران مزمن از طریق شناسایی سهمیه دارویی و احصاء آدرس و شماره تلفن بیماران به درب منازل آنها، گفت: در شرایط کرونایی کسانی که بیماری سخت دارند بیایند معاینه شوند روزانه دارو تحویل می دهیم. برخی از بیمه شده‌ها ۸ ماه دارو درب منزل تحویل گرفتند شایعاتی داشتیم که ما دارو را درب منزل تحویل می دهیم بیمار خودش بازار روز در حال خرید است! از این رو مقرر شد بیمار قبل از دریافت دارو در مراکز درمانی حاضر شده و مورد معاینه قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1015316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha