۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در چهارمحال و بختیاری جذب شد

نصیری گفت: از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان در قالب تسهیلات کرونا، ۱۵۰ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل معرفی شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «الله کرم نصیری» امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که نیمی از تسهیلات تخصیص یافته جذب نشده و باید در این خصوص اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

 

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تائید بر اینکه علت جذب نامناسب تسهیلات کرونا در چهارمحال و بختیاری بررسی شود، تصریح کرد: این موضوع با حضور فرمانداران و روسای بانک‌های عامل مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

 

نصیری افزود: این تسهیلات شرایط مناسبی را در اختیار اصناف قرار داده تا بخشی از خسارت ‌های ناشی از کرونا را جبران کنند اما اینکه چرا این تسهیلات به طور کامل جذب نشده نیازمند آسیب شناسی است.

 

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با وجود اینکه سامانه کارا در این خصوص بسته شده و زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است اما برای سه دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز فرصت استفاده از این تسهیلات وجود دارد.

 

نصیری با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص استفاده از تسهیلات کرونا در استان، خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر آن باید شرایطی فراهم شود تا پرونده‌هایی که در بانک‌های عامل تشکیل شده سیر مراحل اداری را سریع‌تر طی کند و تسهیلات به موقع در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

 

به گفته وی ۲۵ هزار شغل و واحد صنفی مشمول استفاده از تسهیلات کرونا در استان شناسایی شده است که اما از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد به بانک‌ها مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

 

کد خبر 1015333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha