آتش سوزی یک و نیم هکتار از اراضی حیران آستارا مهار شد

گل محمدی گفت: آتش سوزی یک و نیم هکتار از اراضی جنگلی منطقه چناره حیران آستارا با مشارکت نیروهای مرزبانی، آتش نشانی و نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«محمدجعفر گل محمدی» امروز(پنجشنبه، ۲۵ دی) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: شب گذشته بیش از یک و نیم هکتار از اراضی جنگلی منطقه چناره حیران از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا دچار آتش‌سوزی شد.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه آتش سوزی اراضی جنگلی منطقه چناره حیران با تلاش نیروهای یگان حفاظت، مرزبانی، آتش ‌نشانی، دهیاری و نیروهای مردمی مهار شد، افزود: متاسفانه در این آتش سوزی بخش زیادی از تمشک زارهای منطقه چناره حیران سوخت.

 

وی علت این آتش‌سوزی را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: دهیاران به عنوان مسئول مدیریت بحران روستاها مهمترین نقش را در هماهنگی، اطلاع رسانی و بسیج مردمی در ساعات اولیه آتش ‌سوزی برعهده دارند و باید بسیار هوشیارانه عمل کرده و همواره آماده باشند.

 

گل محمدی به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری، یا حداقل بعد از اطمینان از خاموشی کامل آتش، جنگل را ترک کنند.

کد خبر 1015443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha