شاعر برجسته  آیینی و انقلابی شهرستان ملایر در گذشت

« مصطفی پور کریمی» شاعر برجسته آیینی و انقلابی شهرستان ملایر روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار شبستان  شاعر برجسته  آیینی و انقلابی شهرستان ملایر دار فانی را وداع گفت.

مصطفی  پورکریمی معلم بازنشسته و شاعر آیینی و انقلابی شهرستان متولد سال ۱۳۳۹ در ملایر و از شاعران پیشکسوت انجمنهای ادبی شهرستان ملایر بشمار می رفت.

مرحوم  پور کریمی  از شاعران مطرح و برجسته و تاثیر گذارآیینی  ملایرو  شاعری توانا در سبک های شعری و سراینده سرودهای دلنشین از تلاشگران خدوم در عرصه فرهنگ و ادب بود که توانست با تعهد به ارزشها و ذوق هنرمندانه  و  با آثار خود بر غنای شعر و ادبیات شهرستان  افزوده و آثار فاخری را از خود به یادگار گذاشتند.

آن مرحوم بیش از  ۳۰ سال از عمر گرانبهایش را صرف سرودن اشعار آئینی و انقلابی در رثای ائمه اطهار (س)، شهدا و دفاع مقدس نمود.

وی در برپایی جلسات انجمن ادبی شهریار و پروین و پایه گذاری انجمن ادبی عاشورا نقش بسزایی داشت و در برنامه‌های مختلف شهرستان، استان و کشور شعر خوانی داشته است.

حضور در جمع شاعران دیدار کننده در محضر رهبر انقلاب،شعر خوانی و حضور در گردهمایی شاعران مسلمان سراسر جهان در سال   ۲۰۱۲ میلادی ، برگزیده جشنواره شعر عاشورا و چندین جشنواره  دیگر از افتخارات این شاعر فرهیخته بوده است.

در پی درگذشت این هنرمند فرهیخته ملایری نمایندگان شهرستان ملایر، جمعی از مسئولین و  مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  همدان و رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ملایر در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر و فرهنگی فرهیخته ملایری را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در متن پیام احمدرضا احسانی آماده است:
 «خبر درگذشت مصطفی پورکریمی از پیشکسوتان حوزه شعر و ادب استان و شاعر  آیینی و انقلابی ملایری موجب تأسف و تألم شد.
اینجانب فقدان این شاعر عزیز را به اهالی فرهنگ و ادب استان، مردم فرهنگ دوست ملایر و خانواده محترم ایشان، تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان صبر خواستارم.»

 گفتنی است: پیکر آن مرحوم  امروز پنج شنبه25 دی ماه در بهشت هاجر ملایر تشیع و به خاک سپرده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1015455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha