پیوند اولیا و مربیان  بهترین فرصت برای تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است

بشری گفت: پیوند و ارتباط اولیا و مربیان ، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر « محمد رضا بشری» صبح امروز ذر مراسم تجلیل از انجمن های اولیا و مربیان ملایر گفت: پیوند و ارتباط اولیا و مربیان ، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر افزود: یکی از راه‌های مؤثر برای ایجاد رابطه میان معلمان و والدین، هماهنگی خانه و مدرسه انجمن اولیاء است و اگر انجمن اولیا و مربیان نقش خود را به خوبی در مدارس ایفا کرده و مدیران و عوامل اجرایی مدارس از توانمندی های بالقوه اولیاء در قالب استفاده از مهارت های تخصصی اولیا به موقع و درست بهره برداری کنند شاهد تحقق زود هنگام اهداف آموزش و پرورش در مدارس خواهیم بود.

مدیرآموزش و پرورش با اشاره به اهداف عمده انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد : هم فکری، تلاش، یاری و همکاری برای نیل به اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت و بهبود و پیشرفت هر چه بهتر دانش آموزان از راه آگاه سازی اولیا به مسائل دینی، تربیتی، اخلاقی در قالب کلاس های آموزش خانواده ، مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و یادگیری محلی با آنان در هماهنگ کردن روش های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه است.

«محسن محمدی» نیز زحمات مدارس حائز رتبه را ارج نهاد و گفت: هم افزایی و هم اندیشی در جهت تعامل و تکامل مدارس باید با جدیت همیشگی و مجاهدت دائمی تداوم پیدا کرده و در همه مدارس صورت پذیرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: هرچه ارتباط خانواده با مدرسه بیشتر باشد، علاوه بر ترغیب فرزندان به تحصیل علم و دانش، آنان را در برابر آسیب های اجتماعی مصون تر خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: مدرسه علاوه بر مکانی برای آموزش و پرورش مکانی است که با عناصر خارج از مدرسه مانند خانه و مسجد نیز نیز تعامل دارد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان همدان  اضافه کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه و مدارس رو به افزایش است و علت اصلی آن نیز ایجاد فاصله بین خانواده ها با مدرسه و نیز با فرزندان است که باید برای کاهش این فاصله تلاش شود.

«حجت الاسلام  طالب ترکاشوند»، نیز  به اهمیت حوزه انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در قرآن و روایات به تربیت صحیح از دوران کودکی بسیار تاکید و سفارش شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه آموزش و پرورش در این راستا وظیفه خطیر و مهمی را بر عهده دارد گفت: همکاری انجمن اولیا و مربیان با  مدارس در پیشبرد اهداف تربیتی دانش آموزان نقش موثر و بسزایی دارد.

در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر و هدیه از انجمن اولیاء و مربیان 5 مدرسه شهرستان که در سطح کشوری حائز رتبه برتر شده بودند تقدیر و تجلیل شد.

مدارس فرزانگان دوره اول، حاج حسن فرهادی فر، شاهدسیدالشهداء(ع)،شاهد زنده یادعباس مرادی جورابی و شهیدخرسندی 5 مدرسه ای بودند که از انجمن اولیاء و مربیان آن ها به واسطه کسب رتبه برتر کشوری، تقدیر شد.

کد خبر 1015459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha