عملکرد نهادهای فرهنگی و آموزشی رضایت بخش نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه عملکرد نهادهای فرهنگی و آموزشی قانع‌کننده و رضایت بخش نیست، گفت: باید عزم ها راسخ شود چون راه طولانی برای رسیدن به اهداف انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی در پیش داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۵دی) در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حوزه و دانشگاه، این دو بال رشد و پرواز و رسیدن اهداف انقلاب به تمدن اسلامی نقش بارز دارند به این معنی که اگر سازوکارها به نحو مطلوب انجام شود وصول به اهداف انقلاب برای جامعه تسهیل می شود و اگر چنانچه این دو در وصول به اهداف انقلاب توفیقی حاصل نکنند جامعه نیز توفیقی حاصل نخواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از اصناف مختلفی که در سطح جامعه کاری را انجام می دهند تقریبا اینگونه است که اگر از همه آنان سوال شود کاملا برنامه فعالیت خود را مشخص می کنند اما اگر همین سوال از نهادهای فرهنگی و آموزشی شود، نمی توانند پاسخ دهند.

 

وی با بیان اینکه آرمان های انقلاب ما اسلامی است و می خواهیم دولت و جامعه و تمدن اسلامی ایجاد کنیم، افزود: اما آیا سازوکار موجود می تواند پاسخگو باشد که این کار انجام شود؟ وقتی عملکرد نهادهای فرهنگی و آموزشی می تواند رضایت بخش باشد که بتواند از جهات مختلف پاسخگو باشد اما با این مهم فاصله زیادی داریم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه گاهی از مقامات بالای کشوری به صورت ابهام سوال می شود که شما برای انقلاب و امام زمان (عج) سرباز تربیت می کنید یا برای استکبار، ادامه داد: البته به هر نسبتی هر گامی که برداشته می شود و مسئولان متعهدی که تلاش می کنند پیش خدا و  هم پیش خلق مخفی نیست و دعاگو همه آنان هستیم که از جمله آقای ولایتی دارای اندیشه انقلابی و سلامت نفس است و وجود ایشان تاثیر دارد اما هیچکدام اینها قانع کننده نیست؛ همانطوری که کارهای ما نیز قانع کننده نیست چون بحث یک حرکتی به سمت قله بالای ارزش های الهی و اسلامی مطرح است.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: باید کمربندها محکم تر بسته شود و عزم ها راسخ شود چون راه طولانی برای رسیدن به اهداف انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی در پیش داریم و باید هم ایده آل فکر کرد و هم به عمل اتکا کنیم.

کد خبر 1015465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha