تاکید رییس جمهوری بر اتمام پروژه راه آهن رشت - کاسپین

روحانی با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت - کاسپین باید تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسید که متاسفانه بسیار از برنامه عقب هستیم بر اتمام این پروژه تا اوایل سال آتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، ۱۸ طرح توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی امروز(پنج‌شنبه، ۲۵ دی) در ارتباط ویدئو کنفرانسی با «حسن روحانی» رییس جمهوری در آیین افتتاح طرح‌های مناطق آزاد کشور به بهره برداری رسید.

 

روحانی در این آیین با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در منطقه آزاد انزلی و بنادر آن چون بندر انزلی و کاسپین در حال انجام است گفت: بهره برداری از پروژه مهم بندر کاسپین که راه ارتباط کشور ما با کشورهای همسایه دریای خزر می‌باشد بسیار مهم و استراتژیک است.

 

رییس جمهور تاکید کرد: علاقه‌مند بودیم این پروژه تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری برسد که متاسفانه بسیار از برنامه عقب هستیم.

 

وی از استاندار گیلان خواست تا با هماهنگی وزیر راه و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، این پروژه استراتژیک را به‌صورت سه شیفت تا اوایل سال آتی به پایان برساند. 

 

روحانی خاطرنشان کرد: پروژه بسیار مهم راه آهن رشت به کاسپین دریای خزر را در منطقه گیلان به خلیج فارس متصل می‌کند به همین منظور از پروژه های بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

گفتنی است، ۱۸ طرح توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی در قالب بندری، تجاری، صنعتی و گردشگری که امروز با دستور رییس‌جمهوری و با حضور «ارسلان زارع» استاندار گیلان و «محمدولی روزبهان» رییس سازمان منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید با سرمایه گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریال منجر به اشتغال ۴۶۸ نفر می‌شود.

 

۱۰ پروژه صنعتی و تولیدی مشتمل بر مخازن ۶۰۰۰تنی روغن خام، بلوک B مجتمع مسکونی طاووس، فاز اول مجتمع تجاری و خدماتی پردیس، فاز اول مجتمع مسکونی و اقامتی ورینا، فاز اول مجتمع مسکونی و اقامتی حجت، اسکله شماره ۱۳، مخازن روغن هفت هزار تن، انبار سرپوشیده ۵۰۰۰ متر مربع است.

کد خبر 1015496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha