کمبود آب مهمترین دغدغه مردم شهرستان سربیشه است

محمدی گفت: کمبود آب یکی از دغدغه های مردم شهرستان سربیشه است و بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جمعی از مسئولان و متدینین شهر سربیشه امروز (۲۵ دی) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» امام جمعه سربیشه در این جلسه اظهار کرد: ۲۶ دی، روزی تاریخی برای مردم شهرستان سربیشه است، روزی که پیکر ۲۰ شهید عملیات کربلای پنج در این شهرستان تشییع شد به همین مناسبت این روز به یادمانی با مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به نام روز سربیشه ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله این روز در شهرستان سربیشه گرامی داشته می شود، افزود: اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود برنامه های در فضای مجازی در حال برگزاری است.

 

امام جمعه سربیشه در ادامه عملیات کربلای ۴ و ۵ را از مهمترین عملیات های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این عملیات ها حماسه عاشورایی رزمندگان و مقاومت فرزندان روح الله بود که بیشترین شهید را در این عملیات داشتیم.

 

«محمد محمدی » فرماندار سربیشه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت این شهرستان، بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ هزار نفر جمعیت در شهرستان سربیشه سکونت دارند که ۶۵ درصد جمعیت را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه اين شهرستان دارای سه بخش مركزی، مود و درح و ۶ دهستان است، ادامه داد: در این شهرستان ۳۵۲ آبادی وجود دارد که ۲۴۷ آبادی دارای سکنه و ۱۲۴ آبادی دارای دهیاری هستند.

 

محمدی افزود: این شهرستان ۱۸۴ شهید، ۶۰ جانباز و ۶ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است و در تمام انتخابات ها بیشترین مشارکت را در سطح استان داشته اند.

 

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه جنوب خراسان از قدیم الایام از عقب ماندگی تاريخی در حوزه زیرساختی رنج می برد، عنوان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی در دورترین نقاط روستایی و مرزی از نعمت گازرسانی برخوردار هستند البته هنوز هم کمبودهای وجود دارد که باید در این راستای تلاش شود.

 

وی یکی از ظرفیت های شهرستان سربیشه را بازارچه مرزی ماهیرود برشمرد و گفت: بسیاری از زیرساخت ها برای این بازارچه مرزی فراهم شده است و ۴۰ درصد از صادارت ایران به کشور افغانستان از این منطقه مرزی انجام می شود و روزانه حدود ۳ هزار کارگر مشغول به کار هستند.

 

محمدی بر اهمیت نگهداشت جمعیت در مرز با توجه به همجواری با کشور افغانستان تأکید کرد و افزود: کشاورزی، انرژی تجدیدپذیر، معادن و کارخانه منیزیم یکی دیگر از پتانسیل های شهرستان سربیشه است و ۷۵ درصد مواد نسوز کشور از سربیشه تامین می شود.

 

فرماندار سربیشه به خشکسالی های متوالی اشاره و بیان کرد: موضوع کمبود آب یکی از دغدغه های مردم شهرستان سربیشه است و بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1015513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha