سوگواره یاس نبوی در ۳۸۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام علیزاده گفت: همزمان با سراسر کشور سوگواره یاس نبوی در ۳۸۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «ستار علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با فاطمیه دوم از امروز 25 تا 29 دی ماه همزمان با سراسر کشور در 380 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: این مراسم به سه شکل حضوری، مجازی و کاروانی برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: در مناطق زرد و کم خطر مراسم به صورت حضوری و در بقاع متبرکه واقع درمناطق قرمز که در گیلان فعلاً نداریم مراسم به صورت انتشار در فضای مجازی از طریق اپلیکیشن های روبیکا و آپارات و شبکه‌های اجتماعی برگزار می شود.

 

علیزاده گفت: برخی بقاع شاخص هم در روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله) اقدام به برگزاری مراسم به صورت کاروان خودرویی می کنند.

 

وی اذعان داشت: محیط های برگزاری مراسم همه روزه توسط خدام و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه ضد عفونی می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: اطعام و پخش نذورات در مراسم سوگواره یاس نبوی به جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ممنوع است اما به جهت برخورداری نیازمندان از نذورات مردم، هیئت امنای باقع متبرکه اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین برای تهیه گوشت گرم و توزیع بین نیازمندان اقدام می کنند.

 

وی اظهار کرد: 20 مبلغ اعزامی و 120 مبلغ بومی در برگزاری این طرح با ادارات اوقاف گیلان همکاری دارند.

 

علیزاده گفت: در کنار عزاداری برای حضرت زهرا(سسلام الله)، ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(سلام الله) و نصب تابلوهای نمایشگاهی بصیرت فاطمی در صحن بقاع متبرکه از دیگر برنامه های سوگواره یاس نبوی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در 300 بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی با کمک خیرین بسته های معیشتی تحت عنوان تبرکات فاطمی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود، اظهار داشت: توزیع بسته های معیشتی در قالب تبرکات فاطمی تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1015554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha