اهتمام بر اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز

هادی نژاد به اهتمام بر اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسان باید انشعابات موقت ساخت و سازهای غیرمجاز را تعیین و تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسداله هادی نژاد» عصر امروز (پنجشنبه 25 دی) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: برای بخشی از این احکام تخریب صادر شده ولی به هر دلیلی تاکنون اجرایی نشده است.

 

بازرس ویژه وزارت کشور ادامه داد: در هر استانی  از 10 تا 40 هزار  حکم تخریب دادگاهها و یا کمیسیون ماده 100 و 99  صادر شده است  که به هر دلیلی تاکنون عملی نشده است.

 

هادی نژاد بیان کرد: به ساخت و سازهایی که به آنها انشعاب موقت واگذار شده و بر اساس قانون پس از سه سال نتوانستند احکام لازمه را دریافت کنند دستگاه خدمات رسان باید نسبت به قطع این انشعابات اقدام کنند.

 

وی افزود: برخی از احکام  تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به حکم ندارد برای مثال  تبصره دو ماده 10 به وزارت جهاد کشاورزی و امور اراضی اجازه می دهد تا در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی از همان ابتدا اقدام کند.

 

بازرس ویژه وزارت کشور متذکر شد: منابع طبیعی و سازمان آب نیز از دیگر دستگاه های اجرایی هستند که براساس قانون می توانند نسبت به تخلف های ساخت و ساز  غیرمجاز براساس ماموریت ها خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1015643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha