نهاد کتابخانه‌های عمومی باید ردیف مستقلی در قانون بودجه داشته باشد

باقرزاده گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید ردیف بودجه مستقلی برای خود، در قانون بودجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «علی اصغر باقرزاده» امروز(۲۵ دی)در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهت افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در زمینه کتاب و کتابخوانی، استفاده از فضای مجازی است که باید به‌خوبی از آن بهره برد؛ ما باید فضای موجود در کتابخانه‌ها و فضای مطالعه را در کشور مناسب‌سازی کنیم.

 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید ردیف بودجه مستقلی برای خود، در قانون بودجه داشته باشد و ما حمایت خودمان را برای بهبود بودجه نهاد کتابخانه های عمومی اعلام می کنیم.

 

وی ضمن اعلام حمایت از این نهاد فرهنگی بیان کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ظرفیت‌های مناسبی همچون نیروی انسانی، تعداد کتابخانه ها و اعضای مشتاق حوزه کتاب و اجرای برنامه‌های خلاقانه بسیار خوب و مطلوب است.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: همه‌ توان خود را در این مسیر به کار خواهم گرفت و از سایر همکارانمان در کمیسیون تلفیق نیز خواهم خواست که در این مهم با ما همراه شوند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها به پشتوانه محکم بودجه‌ای نیاز دارد، بیان کرد: این مهم با حمایت نمایندگان مجلس میسر می شود  و امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس بخش بسیاری از نیازها جبران شود.

 

«آرزو ولیپور»با اعلام اینکه منابع پایداری برای نهاد کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شود، گفت: کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی از مجلس و دولت خواستار توجه ویژه به بودجه نهاد هستند، چراکه کاهش بودجه این نهاد فرهنگی می‌تواند خدمات مطلوب کتابخانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

 

کد خبر 1015667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha