کرونا جان ۳ کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را گرفت

یزدان پناه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۲۵ دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۴ بیمار در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ نفر بیمار کرونایی قطعی بوده و ۹ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۴۲۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.
 
 
وی یادآور شد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۲۲ هزار و ۳۹۸ نفر بهبود یافته اند.
 
 
یزدان‌پناه ادامه داد: از ۵۲۱ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست‌های PCR و سریع است، حدود ۲۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی، لنده و کهگیلویه است.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: با توجه به افزایش تجمعات در استان، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری با احتمال زیاد وارد خیز جدید در بهمن و اسفند خواهیم شد که نسبت به خیز قبلی می‌تواند مرگ و میر و عوارض زیادتری به همراه داشته باشد.
 
 
وی با اشاره به اینکه همه افراد به خصوص افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، گفت: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا یک ضرورت است.
کد خبر 1015690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha