جلسات روحانیون در مساجد باید برکت داشته باشد

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه علما به عنوان برجسته ترین مومنین باید الگوی مومنین باشند، گفت: جلسات روحانیون در مساجد باید برکت داشته باشد و باید برای روستای خود برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در آستانه فرارسیدن شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور حجت الاسلام «سیدرضا افتخاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام «محمد بهشت»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا و ائمه جماعات و مبلغین در دفتر امام جمعه پاتاوه برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سیدرضا افتخاری» با اشاره به آیات و روایات قرآنی مطالبی را در خصوص تبلیغ یادآور شد و گفت: گاهی دشمنان از دور همی ما طلاب عقب نشینی می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق آیات و روایات دورهمی مومنین برکت دارد، به تحقق وعده قرآنی «كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ» اشاره کرد و یادآور شد: علما به عنوان برجسته ترین مومنین باید الگوی مومنین باشند، جلساتی که روحانیون در مساجد برگزار می کنند باید برکت داشته باشد و باید برای روستای خود برنامه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون مستقر در روستاها باید برنامه ریزی داشته باشند، گفت: مبلغین باید از وضعیت روستا باخبر بوده، معضلات و آسیب های روستاها را بشناسند و برای آنها چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام «سیدرحمت الله سیادت» در این همایش فرار رسیدن سالروز شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام را تسلیت گفت و با ذکر سخنی از امام علی (ع) گفت: علما و روحانیون جهت بیان مسائل و تبلیغ دین مبین اسلام باید همایش و دورهمی داشته باشند تا منجر به خروجی مثبت و اثرگذار باشد.

 

امام جمعه پاتاوه به سخنان مقام معظم رهبری در همین زمینه اشاره کرد و ادامه داد: اگر در حل مشکلات، مسائل و بیماری ها دست توسل به دامن اهل بیت علیهم السلام و دعا داشته باشیم، بلایای آسمانی از سر مومنین رفع خواهد شد.

وی از طلاب و روحانیون مستقر در روستاها خواست که در محل تبلیغ خود از مردم بخواهند به احترام حضرت زهرا سلام الله علیها و یادآوری ایام شهادت این بانوی بزرگوار بر سر درب خانه های خود پرچم حضرت زهرا (س) را نصب کنند، زیرا ما مبلغ اسلام و قرآن هستیم و مردم از ما توقع و انتظار واعتماد دارند وما طلاب باید سرمشق والگو برای سایر مردم باشیم.

 

حجت الاسلام «محمد بهشت»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا هم به نقطه نظرات خود پرداخت و در پایان طلاب نیز به بیان مسائل و مشکلات خود اشاره داشتند.

 

 


 

کد خبر 1015694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha