رونق گردشگری با ارائه بسته سفر+ سلامت/ خسارت ۳۶۰ میلیاردی کرونا به گردشگری گلستان

تجری گفت: توجه به اینکه کنترل شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده وزارت گردشگری در نشست با وزارت بهداشت در حال تبیین بسته های سفر هوشمند(سفر+ سلامت ) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری» شامگاه امروز(چهارشنبه 24) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز کرونا 360 میلیارد تومان به صنعت گردشگری و تاسیسات گردشگری در استان گلستان خسارت وارد کرده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: بسیاری از این تاسیسات در نوروز و فصل تابستان مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گرفت که امسال به دلیل اپیدمی کرونا مورد استقبال مسافران قرار نگرفته و تأکید ما این است که هموطنان ما نیز به منظور حفظ سلامت جامعه، سفرها را محدود کنند.

 

تجری بیان کرد: با توجه به اینکه کنترل شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده وزارت گردشگری در نشست با وزارت بهداشت در حال تبیین بسته های سفر  هوشمند(سفر+ سلامت) است.

 

وی افزود: در قالب این بسته پروتکل های بهداشتی ویژه ایام بیماری کرونا شامل نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله گذاری در کارکنان، حفاظت فردی گردشگران، پروتکل حمل و نقل زمینی، پروتکل حضور در پایانه های مسافربری، پروتکل حمل و نقل هوایی، پروتکل حمل و نقل ریلی، پروتکل واحدهای اقامتی، پروتکل حضور و خدمات دهی در واحدهای پذیرایی بین راهی و غیره دیده شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تأکید بر اینکه در هفته گذشته پنج شهر و روستای ما در استان گلستان ثبت ملی صنایع دستی شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق نتیجه حضور و پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان گلستان، فرمانداران و دهیاران است.

 

 

کد خبر 1015792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha