خنثی سازی تحریم مهم تر از رفع آن است

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه خنثی سازی تحریم مهم تر از رفع تحریم است گفت: با خنثی سازی تحریم ها دیگر آسیب پذیر نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز(جمعه،۲۶ دی) در خطبه‌های نماز عبادی  جمعه با اشاره به مشکل تحریم های اقتصادی، تصریح کرد: خنثی سازی تحریم مهم تر از رفع تحریم است و خنثی سازی دست ما ولی رفع تحریم دست دشمن است، عقل اقتضا می کند به دنبال چیزی برویم که دست خودمان است.


امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه خنثی سازی تحریم مهم تر از رفع تحریم است، اظهار داشت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص رفع تحریم ها خنثی سازی تحریم در اولویت است؛ ما با خنثی کردن تحریم ها آسیب پذیر نخواهیم بود و دشمن خلع سلاح می شود.

 

وی تاکید کرد: طبق نظر مسئولان دولتی تنها ۲۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست و ۸۰ درصد آن ناشی از سوء مدیریت‌ها، بی‌برنامگی‌ها و کم توجهی‌هاست، لذا خنثی سازی تحریم قطعا مهم تر از رفع تحریم است.


وی با بیان اینکه با خنثی سازی تحریم ها می‌توانیم نفت خام را در داخل کشور فرآوردی کرده و با تبدیل به سایر مشتقات نفتی، آنرا به ۱۰ برابر قیمت بفروشیم، تصریح کرد: اگر برجام را امضاء نکرده و زیر بار این تعهدات نرفته و غنی سازی ۲۰ درصد را تا به امروز انجام داده بودیم دشمن نمی‌توانست ما را تحریم کند.


وی افزود: دشمن و کشورهای مختلفی نیاز به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد و بالاتر برای صنایعشان دارند و با توجه به اینکه در دنیا کم است مجبور بودند با قیمت بالاتری از ما بخرند؟ دشمن می‌داند کشوری که به غنی سازی ۲۰ درصدی دست پیدا کند می‌تواند به غنی سازی ۹۹ درصدی هم برسد و به بمب هسته‌ای دست پیدا کند.


وی گفت: تحریم ها اقتصاد ما را قوی، سالم و مقاوم می‌کند و دیگر با این تغییرات و رفت و آمدها نوسان در زندگی مردم ایجاد نمی‌شود.


وی اضافه کرد: خنثی سازی تحریم برای کشور فرصت ایجاد می‌کند اما به دنبال رفع تحریم بودن فرصت سوز و تهدیدزاست و هر لحظه‌ای امکان دارد کسی بیاید و کاغذها را خط خطی کند.


امام جمعه بندرانزلی امتیاز گرفتن از دشمن را ویژگی دیگر خنثی سازی تحریم اعلام کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما با کسانی در دنیا مواجه هستیم که می‌خواهند نظام اسلامی و اساس اسلام را از بین ببرند و دنبال براندازی هستند کما اینکه ما به دنبال نابودی آنها هستیم.

 

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: دشمنان از هر سو به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و اکنون بخش اقتصادی‌ را هدف گرفته اند اگر ما به دنبال خنثی سازی تحریم برویم دیگر دشمن نمی‌تواند از حیث اقتصاد و معیشت مردم و عمران و آبادانی به کشور آسیب بزند.


وی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که ما درصدد خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی، نظام سرمایه‌داری و نظام کمونیستی هستیم، خاطرنشان کرد: این سه مورد مانع آزادی، رشد، دینداری و آرامش انسان‌هاست.


وی گفت: در دوره امام(ره) کمونیسم از بین رفت و هم اکنون دنیای سرمایه داری و لیبرالیسم درحال افول مفتضحانه‌ای است که علیرغم همه ادعاهای آمریکا گریبانش را در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اداره جامعه گرفته و قطعا صدای شکستن استخوان‌های نظام سرمایه داری و لیبرالیسیم در دنیا به گوش می‌رسد.

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: با توجه به فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری و وقایع عینی اگر کسی هنوز به دنبال ارتباط با این مجموعه رو به افول و مضمحل باشد یا باید خائن باشد یا از لحاظ درک و فهم سیاسی کودن و لجباز باشد.


امام جمعه بندرانزلی با تشریح چند محور از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند دشمن به دنبال تحریف وقایع در کشور ما و دنیاست و این کار را با تبلیغ و بازوان رسانه‌ای گسترده‌اش در دنیا انجام می‌دهد.ایشان در ارتباط با برجام فرمودند بازگشت آمریکا به برجام برای ما اصلا مهم نیست و آنچه مهم است رفع تحریم هاست و باید همه تحریم‌ها برداشته و خسارت‌ها پرداخت شود.


وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور نیز گفت: آنها با چه منطقی اصرار دارند واکسنی که در دنیا باید چندین سال آزمایش شود تا اثربخش بودن آن مشخص شود و هنوز در کشورهای خودشان آزمایش نشده و در کشورهایی که آزمایش شده دچار بیماری‌ها و مشکلات جدیدی شده‌اند را وارد کشور کنند.


خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه همۀ مسئولان مرعوب، دشمن و مردم بدانند آمریکایی‌ها و اذنابشان نه توان دارند و نه می توانند با جمهوری اسلامی ایران جنگ کنند، خاطر نشان کرد: در کنار همه تجهیزات دفاعی که در کشور وجود دارد، این دستاورد های جدید از جمله ناو بندر که نیروی دریایی و مشابه آن را سپاه به بهره برداری رساند کسانی که اهل تجزیه و تحلیل سیاسی و نظامی‌اند، متوجه هستند که خطر را از مرزهای جمهوری اسلامی به کنار مرزهای دشمن برده‌ایم. حال دشمن می‌داند که اگر شروع کننده جنگی باشد پایانش با او نیست و این یعنی خنثی سازی تحریم ولذا مسئولان و مردم باید به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

کد خبر 1015812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha