برگزاری اجلاس سراسری نماز در آموزش و پرورش  لوداب

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت «نماز، خانه، مسجد و مدرسه» با حضور جمعی از روحانیون و معلمان در نمازخانه آموزش و پرورش منطقه لوداب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت «نماز، خانه، مسجد و مدرسه»  امروز (۲۶ دی ماه) با حضور جمعی از روحانیون، معلمان پرورشی، مدیران مدارس و راهبران آموزشی به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه لوداب برگزار شد.

حجت الاسلام «محمد روزیان» در این اجلاس به تشریح اهمیت نماز و مصدایق سبک شمردن نماز پرداخت و در ادامه این نشست، «سید محمد رحیم دانش زاده» به اهمیت و جایگاه نماز اشاره کرد و گفت: عبادت و پرستش ریشه در فطرت انسان ها دارد، به همین علت در همه ادیان و اندیشه های بشری جایگاه ویژه ای دارد.

 

رئیس اداره آموزش پرورش لوداب اظهار کرد: از حضرت آدم تا خاتم و حضرت خاتم تاکنون در نگاه و اندیشه همه پیروان ادیان و مذاهب مختلف نماز و عبادت اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

 

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در آموزش و پرورش منطقه ی لوداب برگزار گردید.


وی با اشاره به اینکه در قرآن فلسفه عبادت و پرستش عبودیت و بندگی خدا معرفی شده، ادامه داد: اما مصادیق عبادت و بندگی متنوع و گسترده هستند.

 

دانش زاده یادآور شد: توجه و اهتمام به امورات مردم، صله رحم، اطاعت از پدر، مادر، معلم و امامان و پیامبران، اصلاح ذات البین، روزه، زکات، خمس و نماز و ... از مصادیق عبادت و پرستش هستند.

 

رئیس اداره آموزش پرورش لوداب گفت: در میان همه اینها نماز جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد، چنانچه در قرآن و روایت بر ضرورت این عبادت تاکیدات زیادی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ریشه، حکمت و فلسفه عبادت به فقر وجودی و ذاتی انسان بر می گردد و بر اساس آیه «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ» انسان موجودی ممکن الوجود و فقیر است و خداوند واجب الوجوب و بی نیاز؛ پس هر ممکن الوجودی باید وابسته به واجبی باشد.

 

دانش زاده عنوان کرد: به همین علت عبادت و پرستش، نعمت و موهبتی است از  طرف خداوند تا انسان از این فقر وجودی رهانید و سیر کمال الهی را بهتر طی کند.

 

رئیس اداره آموزش پرورش لوداب گفت: از همکاران فرهنگی به خصوص مربیان پرورشی انتظار داریم تا شناخت فلسفه و حکمت نماز را از روی دلیل و برهان نه از راه علت ها به نسل امروزی یاد دهند تا با شناخت واقعی دانش آموزان و نسل آینده دل سپارند به عبادت واقعی و لذت عبادت را به خوبی درک و عاشقانه و خاضعانه در زندگی خود جاری کنند.

 


کد خبر 1015841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha