کمک ۴۰۰ میلیون تومانی مسجد جامع الزهرا(س) برای تامین تجهیزات چند بیمارستان

حجت الاسلام غلامرضازاده با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیونی مسجد جامع الزهرا(س) برای مهار کرونا، گفت: این کمک‌ها برای خرید تجهیزات تعدادی از بیمارستان‌ها و نیز توزیع کمک‌های مومنانه صرف شده است.

حجت‌الاسلام«عباس غلامرضازاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تدوام اقدامات کانون فرهنگی هنری «یاسین» مسجد جامع الزهرا(س) برای مهار بیماری کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در قالب رزمایش مواسات و همدلی در شش مرحله کمک های مومنانه از سوی بچه های کانون یاسین مسجد جامع الزهرا(س) انجام و بیش از یک هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) واقع در خیابان آفریقا با اشاره به کمک 400 میلیون تومانی این مسجد برای خرید تجهیزات برای تعدادی از بیمارستان ها و تهیه سبد معیشتی برای نیازمندان بیان کرد: با پشتیبانی از بیمارستان های بهارلو20 میلیون تومان پتو برای این بیمارستان خریداری و بخشی از هزینه های شارژ اکسیژن این بیمارستان تامین شد و بنا بردرخواست بیمارستان فیروزآبادی ماسک، گان و دستمال کاغذی به ارزش120 میلیون تومان برای این بیمارستان خریداری شد.

 

مدیر کانون «یاسین» مسجد جامع الزهرا(س) خاطر نشان کرد: در سال های گذشته رویکرد مسجد با همکاری اعضای کانون انجام فعالیت های فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی بوده است، اما در شرایط حاضر رویکردمان به سمت برپایی ایستگاه های سلامت سوق یافت و سعی کردیم علاوه پذیرایی‌های بسته‌بندی‌‌شده در مراسم‌ مذهبی، ماسک، مواد ضدعفونی هم برای مردم توزیع کنیم. 

 

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام فاطمیه در تلاش هستیم که آبمیوه طبیعی تهیه و به بیماران کرونایی تعدادی از بیمارستان ها توزیع کنیم،ادامه داد: به همین منظور دستگاه آبمیوه‌گیری صنعتی با کمک جوانان مسجدی تهیه کردیم. زیرا طبق تاکید پزشکان بخشی از ضعف و بی حالی بیماران کرونایی را کاهش می دهد و ما از ابتدای بیماری کرونا تاکنون در چند مرحله اقدام به تهیه آبمیوه و توزیع میان بیماران کرونایی کرده ایم.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) ادامه داد: برخی از خانواده‌ های نیازمند توان پرداخت هزینه های درمان را نداشتند، به همین جهت بخشی از هزینه های درمان آنها را مسجد تقبل کرد و بخشی از سبدهای کالا را میان این افراد توزیع شد.

 

حجت الاسلام غلامرضازاده به اعطای وام یک میلیارد و 700 میلیون تومانی قرض الحسنه به نیازمندان و قشر کم برخوردار پس از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: با مشارکت خیرین مسجد، 30 جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت اعطاء شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «یاسین» مسجد جامع الزهرا(س) با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی»گفت: بچه های مسجد در قالب این طرح به صورت «خانه به خانه» اقدام به شناسایی افراد مبتلا به کرونا در محلات می نمایند.

 

 

 

 

کد خبر 1015859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha