برپایی مراسم عزاداری «یاس نبوی» به صورت حضوری و مجازی در ۲۵۰۰ امامزاده کشور

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اجرای ویژه برنامه«یاس نبوی» در ۲۵۰۰ امامزاده و بقعه کشور گفت: این برنامه با توجه به شرایط هراستان وضعیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی متقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری سوگواره«یاس نبوی» در 2500 امامزاده و بقعه متبرکه  کشور خبر داد واظهار کرد:این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) طبق قرار گرفتن وضعیت هراستان(سفید،آبی،زرد، نارنجی و قرمز) در شرایط کرونا به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: همچنین به مناسبت ایام فاطمیه 550 عدد تابلو نقاشی با موضوع فاطمیه و شهید سلیمانی در صحن امامزادگان کشور به نمایش گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام موسوی متقی از آمادگی 300 بقعه کشور برای راه اندازی کاروان عزای فاطمی خبر داد و خاطر نشان کرد: درایام نیمه شعبان طرحی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان«نسیم انتظار» اجرا شد که در قالب این طرح گروههای سرود و تواشیح از مداحان و سخنرانان درسطح شهر به اجرای برنامه مداحی و جشن پرداختند، درایام فاطمیه نیز 300 بقعه کاروان عزا راه اندازی و به اجرای مراسم عزاداری خواهند پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به اجرای طرح «تبرکات فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه از سوی امامزادگان اشاره کرد و گفت:با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س) همه ساله بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی در ایام سوگواری فاطمیه به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1015920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha