فلسطینی ها پس از ۱۵ سال انتخابات برگزار می کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که اولین انتخابات در سرزمین های اشغالی پس از ۱۵ سال است، اواخر سال جاری در تلاش برای کاهش اختلافات داخلی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، «محمود عباس»،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که اولین انتخابات در سرزمین های اشغالی  پس از 15 سال است، اواخر سال جاری در تلاش برای کاهش اختلافات داخلی برگزار می شود.

 

بر اساس دستور صادر شده از سوی دفتر عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین که دارای حق حاکمیت در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل است ، انتخابات پارلمانی را در 22 می و رأی گیری ریاست جمهوری را در روز 31 ژوئیه برگزار می کند.

 

آخرین رای گیری پارلمانی فلسطینی ها در سال 2006 به پیروزی گروه مقاومت حماس منجر شد و پس از این پیروزی ، شکاف سیاسی داخلی میان گروهای فتح و حماس گسترش یافت که باعث تاخیر طولانی مدت در تعیین انتخابات بعدی شد.

 

غزه که  از سال 2007 و پس از این اختلافات تحت حاکمیت حماس قرار گرفت مورد محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

در فرمان صادر شده از سوی دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به کرانه باختری اشغالی ، غزه و بیت المقدس شرقی اشغال شده ، آمده است: محمد عباس به کمیته انتخابات و همه دستگاه های دولتی دستور داده است تا روند انتخابات دموکراتیک را در همه شهرها آغاز کنند.

 

در این بیانیه آمده است که رئیس تشکیلات خودگردان انتظار دارد در همه مناطق فلسطین  از جمله بیت المقدس شرقی که پس از جنگ 1967 توسط اسرائیل به سرزمین های اشغالی ضمیمه شد،انتخابات برگزار شود.

کد خبر 1015924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha