روستای مرزی شیروان از سایت تلفن همراه برخوردار شد

فرماندار شیروان گفت: روستای مرزی خیرآباد از توابع بخش قوشخانه این شهرستان از سایت تلفن همراه برخوردار شد.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر روستای مرزی خیرآباد از توابع بخش قوشخانه این شهرستان از سایت تلفن همراه برخوردار شد.

 

 

فرماندار شیروان بیان کرد: در راستای توسعه زیر ساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات، محرومیت‌زدایی ارتباطی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دسترسی مشترکین روستایی به اینترنت پرسرعت و خدمات و سرویس های نوین ارتباطی،  سایت تلفن همراه این روستا راه اندازی شد.

 

 

مرآتی عنوان کرد: این سایت جهت بهره مندی اهالی این روستا با پوشش جمعیتی ۴۷۸ نفری از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) بااعتبار ۲۰میلیارد ریال و با ابلاغ به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نصب و راه اندازی شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اینک پوشش کنونی اینترنت در نواحی روستایی این شهرستان ۵۰ درصد و پوشش شبکه همراه روستایی نیز ۷۰ درصد است.

 

 

نماینده عالی دولت در شیروان میزان واگذاری تلفن همراه در این شهرستان را بیش از ۱۷۴ هزار شماره ذکر کرد و افزود: مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه این شهرستان ۲۱۹ هزار و ۳۲۵ مورد و ضریب نفوذ تلفن ۱۵۰ درصد است.

 

 

 

مرآتی تصریح کرد: هم اینک شمار روستاهای برخوردار از ارتباط مخابراتی در شیروان به ۱۴۵ روستا رسیده و تاکنون ۲۹ دفتر آی.سی.تی در نقاط روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.

 

 

 این روستا در فاصله‌ ۶۸ کیلومتری شمال شیروان قرار دارد.

 


شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی محسوب می شود.

 

 

 

کد خبر 1015934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha