بیش از دو هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر جمعیت در استان کرمان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یش از دو هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر جمعیت در استان کرمان وجود دارد که زیرساخت های شبکه هوشمند در آنها کمتر فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد اسکندری نسب شنبه (27 دی) در جلسه سراسری شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار و به صورت ویدئو کنفرانس با شهرستان ها ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش گفت: در هفته شوراهای آموزش و پرورش آیین تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار کرمان برگزار می شود که دستاوردهای بسیار خوبی هم برای آموزش و پرورش داشته است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادهایی است که رسالت خطیر تعلیم و تربیت نسل آینده را به عهده دارد و آن چیزی که در جامعه می بینیم نتیجه کار و تلاش در دوره گذشته در آموزش و پرورش بوده و آینده کشور هم بستگی به کار و تلاش در آموزش و پرورش دارد.

 

 

 

وی ادامه داد: در واقع آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه است و اگر نگاهی به توسعه همه جانبه و پایدار داشته باشیم، آموزش و پرورش بنیان و اساس توسعه است و اگر می خواهیم جامعه توانمند، پویا و خلاق داشته باشیم باید آموزش و پرورش خلاق و کارآمدی داشته باشیم.

 

 

 

اسکندری نسب اظهار کرد: در طول 9 ماه گذشته 855 مصوبه در شوراهای آموزش و پرورش سطح استان کرمان داشتیم و بالغ بر 80 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

 

 

 

وی ضمن تشکر از همه ائمه جمعه سراسر استان، فرمانداران، بخشداران و همه اعضای شورای آموزش و پرورش افزود: با توجه به بحث شیوع کرونا از روزهای ابتدایی آموزش و پرورش با شعار «آموزش تعطیل نیست» هر خانه تبدیل به کلاس درس مدرسه شد، کار را به شکل حضوری، غیرحضوری، آموزش تلویزیونی و توزیع بسته های یادگیری دنبال کردیم.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ممکن است در مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه در دوره اول و دوم دبستان و کلاس های کارگاهی آموزش غیر حضوری جواب ندهد که در هفته گذشته ستاد ملی کرونا تصویب کرد این پایه ها در مناطق زرد و آبی از اول بهمن ماه به شکل حضوری و با رعایت فاصله و پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مدارس زیر 50 نفر هم در مناطق وضعیت زرد و آبی هم حضوری باشند.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: ما در استان قریب به 2 هزار و 500 مدرسه داریم که زیر 50 نفر جمعیت دارند که اکثرا" در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند و در آن مناطق زیرساخت های اینترنتی و دسترسی به ابزارهای هوشمند کمتر است.

 

 

 

اسکندری نسب ادامه داد: در ماه های اخیر با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها به ویژه بسیج دانشجویی و بسیج فرهنگیان که به شکل داوطلبانه به همه روستاها رفتند و اجازه ندادند دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

 

 

 

وی در پایان گفت: انتظار ما از اعضای شورای آموزش و پرورش این است که با این نهاد مقدس در جهت ماموریت اصلی خودش، همراهی و همکاری کنند تا بتوانیم خروجی بسیار خوبی داشته باشیم زیرا پایه اول بسیار اهمیت دارد و نیاز است که با آموزش حضوری این پایه را محکم کرد.

کد خبر 1015967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha