صدور۱۹۴ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در شیروان

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: طی ۹ ماهه امسال، ۱۹۴ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در این شهرستان صادر شده است.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: اکنون 350 نفر از صنعتگران صنایع دستی این شهرستان از خدمات بیمه برخوردارند که طی 9 ماهه امسال، 194 پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در این شهرستان صادر شده است.    

 

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد: با شیوع کرونا فروش صنایع دستی این شهرستان بسیار کاهش پیدا کرده است.

 

 

زارع عنوان کرد: مشکل تولید وجود ندارد ولی کرونا شرایط اقتصادی صنعتگران شهرستان را بسیار برهم زده که اینک با چند فضای مجازی برای فروش بهتر همکاری ایجاد شده است.

 

 

وی بیشترین محصول تولیدی صنایع دستی شهرستان را گلیم عنوان کرد و افزود: گلیم این شهرستان حرف اول را در استان و کشور می زند و قبل از شیوع کرونا کار صنعتگران و فروش آنان در بازارهای مختلف رونق بسیار داشته و استقبال خرید هم بسیار زیاد بوده است.

 

 

زارع خاطرنشان کرد: همچنین قبلا با برپایی نمایشگاه های مختلف استقبال خوبی از خرید انجام می شد و صنعتگران فروش خوبی داشتند ولی طی 9ماهه جاری علیرغم تولید بالا فروش به شدت کاهش داشت است.

 

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان تصریح کرد: با شیوع کرونا تسهیلات و حمایت خوبی از سوی دولت صورت گرفته ولی به دلیل سود بالای بانکی که 12 درصد بوده و اقتصاد ضعیف صنعتگران استقبالی از آن صورت نگرفته است.

 

 

وی ادامه داد: توصیه می شود برای رونق صنایع دستی مشکلات آنان دیده شود و راهکار برای رونق اقتصادی و فروش محصولات آنان در نظر گرفته شود.

 

 

وی اضافه کرد: سال قبل 12 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی این استان پرداخت شد که برای 118 نفر شغل ایجاد کرد.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

 

 

 

کد خبر 1015969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha