مداحان جوان علمداران و پرچمداران هیئت های مذهبی  هستند

حجت الاسلام عباسی گفت: مداحان جوان علمداران و پرچمداران هیئت های مذهبی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مهدی عباسی» در آئین اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش مداحی که در مسجد الزهرا(س) به همت مرکز آموزش مداحی مصباح الهدی اراک برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: امیدواریم این بانوی بزرگ شفیع ما در دنیا و آخرت باشد و ما نیز پیروان راستینی برای ایشان باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به گرایش ملت های دیگر دنیا به دین اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام دینی ارزشی، کامل، اجتماعی و همه گیر است و امروز در سراسر جهان شاهد گرایش افراد مختلف به این دین آسمانی هستیم.

 

وی با بیان اینکه همه ما باید قدر جمهوری اسلامی و این فضای معنوی را بدانیم، بیان کرد: گرفتن مراسم مذهبی، راه اندازی اینگونه مراکز همچون مرکز مداحی مصباح الهدای و برپایی اینگونه مجالس که ما در ایران اسلامی داریم در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل محدودیت هایی که علیه شیعیان به وجود می آورند امکان پذیر نیست.

 

این مقام مسئول خطاب به مداحان جوان، گفت: شما عزیزان آینده سازان جهان اسلام هستند و هر یک از شما یک حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح هستید که باید قدر بودن در مملکتی اسلامی و فرهنگ دینی را بدانید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: شما در کشوری که تماما محب اهل بیت(ع) است با فرهنگی متعالی زندگی می کنید و امنیت کار فرهنگی دارید و این وظیفه شما را سنگینتر می کند.

 

مداحان جوان برای جریان سازی جهان اسلامی آماده شوند

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: ما درخواستمان از مسئولان موسسه مصباح الهدای این است که نگاهشان، نگاه بین المللی باشد چرا که امروزه آنچه که مشترک بین تمام جوامع شیعی است همین نوای دلنشین شما عزیزانی است که ستایشگر اهل بیت(ع) هستید.

 

وی، بر تربیت ستایشگرانی که به زبان های بین المللی مسلط باشند و زبان جهان اسلامی را بدانند، تاکید کرد و اظهار کرد: مهمترین پل ارتباطی فرهنگی بین ما و جوامع شیعی و بین المللی در دنیای امروز همین پل ارتباطی تبلیغ شما مداحان جوان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: هر جا ما در طول تاریخ موفق بودیم آنجا هیئت می درخشد و شما عزیزان علمداران و پرچمدران هیئت هستید و باید قدر این علمداری را بدانید.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه استان مرکزی در تربیت مفاخر و نخبگانی که اثرگذار در سطح بین الملی هستند می درخشد، اضافه کرد: شما عزیزان نیز باید تلاش و کوشش بسیار در زمینه فعالیت خود داشته باشید تا بتوانید در سطح بین الملی بدرخشید.

 

وی با اشاره به سه نکته مهم که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، گفت: مداحی های که شما می کنید باید عقلانیت مذهب شعیه، عواطف و احساسات حاکم بر مذهب شیعه و حماسه، روح عزم و اراده شیعه در آن نمایان باشد.

کد خبر 1016017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha