انجمن‌ های ادبی، زمینه ساز شکوفایی استعداد جوانان است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: انجمن‌ های ادبی بستر شکوفایی استعداد جوانان را فراهم می کند و شناسنامه دار شدن آن ها می تواند به این تشکل های مردم نهاد هویت ببخشد و باعث گسترش فعالیت فرهنگی و ادبی آن ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست انجمن ادبی جوان کویر شهرستان آران و بیدگل با حضور رئیس اداره فرهنگی اداره کل و مسئول رسیدگی به امور انجمن های شعر و ادب استان اصفهان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگی اداره کل و مسئول رسیدگی به امور انجمن های شعر و ادب استان اصفهان در این نشست گفت: انجمن های ادبی بایستی با ثبت نام در سامانه www.hlclubs.ir و طی مراحل اداری، صاحب شناسانامه شوند.

 

رضا مهندسی افزود: انجمن های ادبی شناسنامه دار می توانند طرح های ادبی خود را به فراخور زمان تهیه و در سامانه مزبور بارگزاری کنند تا از دریافت اعتبار برای هزینه برنامه های خود از وزارت متبوع بهره مند شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل هم در این نشست گفت: این نشست با هدف بررسی وضعیت انجمن های ادبی، شاعران و ادیبان شهرستان و چگونگی ثبت و شناسنامه دارشدن انجمن های ادبی به منظور بهره مندی از اعتبارات برنامه های ادبی از طرف وزارتخانه برگزار شد.

 

سعید ضابطی اظهار داشت:  انجمن‌ های ادبی بستر شکوفایی استعداد جوانان را فراهم می کند و شناسنامه دار شدن آن ها می تواند به این تشکل های مردم نهاد هویت ببخشد و باعث گسترش فعالیت فرهنگی و ادبی آن ها شود. 

 

وی با اشاره به فعالیت چهار انجمن ادبی هلال، جوان کویر، شعر و ادب فارسی و اهل قلم در این شهرستان تصریح کرد: وجود انجمن های ادبی در رشد و تعالی شعر و ادبیات کهن این منطقه نقش بسزایی دارد و افزایش تعداد انجمن های ادبی از سیاست های سند توسعه راهبردی پنج ساله این اداره است./

کد خبر 1016037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha