آموزش طرح نویسی و ایده پردازی ویژه طرح ملی ایران قوی

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره فعالیت های کانون های مساجد استان قم به عنوان معین رواق دانش در طرح ملی ایران قوی از ارائه آموزش طرح نویسی و ایده پردازی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به دومین رویداد ملی فهما گفت: دومین رویداد ملی فهما در قالب طرح «ایران قوی» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم شناسایی و توانمندسازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را  از اهداف طرح ایران قوی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام  والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به محورهای طرح افزود: چهار محور اصلی برای این طرح درنظر گرفته شده که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند. اولین محور شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و موضوع هایی همچون  فرهنگ ولایت پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان های قرآنی، مناسبت های ملی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز که از مباحث مهم حوزه قرآن و سیره اهل بیت است، در ذیل این محور قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به محور دوم ادامه داد: محور دوم به  موضوع مسجد و گام دوم انقلاب برمی گردد که در آن مسائلی مانند  نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی و در حوزه تمدنی و همچنین نقش مسجد در زمینه قوی شدن ایران اسلامی مطرح می شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی پیشرفت و امید به آینده را سومین محور عنوان کرد و گفت:  نشاط آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در میان جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مسائلی مانند اختراع ها و خلاقیت ها و... را شامل می شود.

 

وی با اشاره به محور چهارم گفت: مقاومت و عزت ایرانی محور چهارم بوده که شامل موضوع هایی همچون دفاع مقدس، شهدای مقاومت، شهدای هسته ای، شهدای سلامت و ... می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: طرح کلی ایران قوی در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق و با ۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ذیل هر شبستان ۱۲ رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فناوری تعریف شده که هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند، افزود: رواق نور: خراسان رضوی، رواق کتاب: چهارمحال و بختیاری، رواق دانش: قم، رواق همدلی: تهران، رواق رسانه: کرمانشاه، رواق سرود: هرمزگان، رواق فیلم: گلستان، رواق نمایش: البرز، رواق ترنج: اردبیل، رواق قلم: یزد، رواق کارآفرینی: اصفهان و رواق فن‌آوری به خراسان جنوبی محول شده است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه  رواق دانش در استان قم فعالیت های مختلف این رشته را از کانون های مساجد سراسر کشور جمع آوری و جمع بندی خواهد کرد، افزود: در راستای برگزاری این طرح ملی، تاکنون جلساتی تشکیل شده همچنین برنامه های آموزشی از جمله طرح نویسی در حال تدوین است.

 

وی با اشاره به چگونگی ارائه آموزش طرح نویسی و ایده پردازی ادامه داد: فایل های ویدئویی با حضور اساتید مجرب تهیه شده است که در سامانه آموزشی فهما بارگذاری خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و محدودیت های کرونایی، ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی این طرح با قوت در حال انجام است.

کد خبر 1016047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha