تأمین برق عشایر کوچ رو با استفاده از پنل خورشیدی

خودنیا، از تأمین برق عشاید کوچ رو خبر داد و گفت: در این راستا از پنل خورشیدی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فریدون خودنیا»،امروز(27دی)  در نشست مجازی با اصحاب رسانه لرستان اظهار داشت: با هماهنگی امور عشایر و 20درصد آورده عشایر و 80 درصد شرکت توزیع و استفاده از تجهیزات ساخت داخل پنل خورشیدی برای تامین برق  این عشایر است. 

 

مدیرعامل شرکت توزیع  برق لرستان به تلاش شرکت توزیع برق استان برای گسترش شبکه و استفاده از شبکه برای تأمین برق روستایی اشاره کرد و گفت: اکثر روستاهای بالای پنج خانوار استان در مناطق صعب العبور برق رسانی شدند.

 

وی با بیان اینکه روستاهای مهاجرت معکوس که نزدیک شبکه قرار دارند نیاز به برق رسانی دارند، عنوان داشت: تلاش می کنیم با اتصال این روستاهای مهاجرت معکوس به شبکه اصلی شرایط لازم برای اقتصاد مولد و ارزش افزوده اقتصادی در این روستاها را با امکانات داخلی و عدم وابستگی به خارج از کشور ایجاد کنیم.

 

خودنیا در ادامه با اشاره به اینکه برق رسانی به روستای تنگ ۵ در انتظار وعده راه شکافی است، اظهار داشت: هیچگونه راه دسترسی به روستای تنگ ۵ وجود ندارد و منتظر راه شکافی هستیم و به محض انجام راه شکافی، عملیات برق رسانی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه روستای تنگ ۷ سال ۹۶ برقدار شدند و ۱۶۰ خانوار این روستا از نعمت برق بهره مند شدند، عنوان کرد: با وجود اینکه تمام تجهیزات برای برق رسانی به روستای تنگ ۵ خریداری شد اما تعهد معاونت عمرانی وقت استان، در خصوص راه شکافی و راهسازی از روستای تنگ ۷ به روستای تنگ ۵ انجام نشد.

 

خودنیا یادآور شد: این روستا تقریبا مرز لرستان با خوزستان محسوب می شود و گرمای بیش از حدی در منطقه وجود دارد و پنل های خورشیدی جوابگوی برق مورد نیاز مردم این روستا نیستند.

 

وی با اشاره به طلب ۱۸۰ میلیاردی شرکت توزیع برق لرستان از بخش صنعت، ادارات، شرکت و کارخانجات لرستان، گفت: ادارات آبفا، علوم‌ پزشکی، استانداری و ارگان‌های نظامی و انتظامی، بیشترین بدهکاری را دارند.

 

مدیرعامل خاطرنشان کرد: بیشترین بدهی در بخش صنعت مربوط به شرکت نساجی و فولاد است اما در این شرایط کرونایی ما با آنها تعامل لازم را داریم.

کد خبر 1016060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha