تداوم جریان آموزش و پرورش مرهون تلاش مضاعف معلمان است

واقعی گفت: در ایام شیوع کرونا تداوم جریان آموزش و پرورش مرهون تلاش مضاعف معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» امروز (۲۷ دی) در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین شوراها است چون که تبلور مشارکت عمومی در فرایند تعلیم و تربیت محسوب می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری نیز تا کنون 6 نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار و معاونین استانداری برگزار شده است، گفت: سال گذشته ۷۰ نشست شوراهای آموزش و پرورش استان ۴۰۶ مصوبه داشت که بیش از ۹۵ درصد مصوبات محقق شده است.

 

وی با اشاره به آموزش غیر حضوری و مجازی به دلیل شیوع کرونا، ادامه داد: تلاش مضاعف و سه برابری معلمین توانمند، مؤمن و متعهد استان در ایام شیوع کرونا باعث تداوم جریان آموزش وپرورش شده و در این مسیر پنج معلم را نیز به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم و این معلمان تا آخرین لحظات عمر با برکت خود مشغول تربیت و هدایت کودکان، نوجوانان و جوانان این خطه بودند.

 

واقعی با بیان بازگشایی مدارس و شروع آموزش حضوری از بهمن ماه، تصریح کرد: بر همین اساس دانش‌آموزان پایه های اول و دوم دبستان در مناطق زرد و آبی با بازگشایی مدارس به کلاس درس خواهند رفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی یادآور شد: مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در تمامی دوره‌های تحصیلی به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شوند.

 

وی در پایان بحث کمبود فضای آموزشی در استان را مطرح کرد و گفت: همچنین تاکنون حدود یک هزار گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت فرهنگیان و خیران استان خریداری و در اختیار دانش آموزان محروم از گوشی و تبلت قرار گرفت تا ادامه تحصیل داشته باشند.

 

واقعی بیان کرد: در حال حاضر همچنان حدود ۱۸ هزار دانش آموز استان خراسان جنوبی به علت نداشتن گوشی و نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به اینترنت از آموزش‌های مجازی در شبکه شاد محروم هستند.

کد خبر 1016074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha