گسترش و تعمیق فعالیت های تبلیغی بعثه در نجف اشرف

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بعثه در نجف با تامین نیروی انسانی مورد نیاز از میان نیروهای متعهد و متخصص در آینده ای نزدیک توسعه و تعمیق بیشتری می یابد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهدی شیخ، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بعثه در نجف اشرف با تامین نیروی انسانی مورد نیاز از میان نیروهای متعهد و متخصص در آینده نزدیک توسعه و تعمیق بیشتری می یابد.

وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری در نجف مشغول هماهنگی و رایزنی با مدیریت حرم شریف امیرالمومنین حضرت علی(ع)است تا به زودی حلقه های قرآنی را در حرم شریف برای بهره مندی زائران از کلام الهی دایر کند.

حجت الاسلام شیخ با اشاره به ایجادهماهنگی و هم نظری با مبلغان کاروانها تصریح کرد: برای ایجاد و ارتقاء سطح هماهنگی ها و همکاری ها با مبلغان کاروانها در طول هفته سه جلسه با حضور آنها برگزار می شود که در این جلسات مسایل مختلف در حوزه تبلیغی و فرهنگی بررسی و تصمیم گیری می شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف خاطرنشان کرد:بعثه رهبری در نجف، در آینده نزدیک با هدف بهره مندی زائران نشریه ای را منتشر می کند که محتوای آن مسایل و موضوعات اعتقادی، آشنایی با امکان زیارتی و تاریخی نجف اشرف و سایر مسایلی است که زائران، علاقمند به دانستن آنها هستند.

 

وی همچنین از اقدامات خاص این نهاد برای دانشگاهیان و حوزویان خبر داد و گفت: بعثه مقام معظم رهبری برای اقشار فرهیخته دانشگاهی و حوزوی که در جریان زیارات خود علاقمند به مطالعه عمیق تر درباره تاریخ اسلام و شیعه هستند، منابع لازم را تدارک دیده است و خدمات ارشادی و آموزشی به آنها ارائه می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام شیخ افزود: این بعثه در مناسبت های مذهبی و ملی در حرم مطهر و نیز در هتل های محل اقامت زائران ایرانی برنامه های تبلیغی و فرهنگی اجرا می کند. تولید و ارایه جزوات آموزشی به روحانیون و مداحان، ارایه جزوات راهنما همراه با اطلاعات مناسب در مورد نجف و تاریخ آن و اماکن دیدنی و زیارتگاههای این شهر، از دیگر تولیدات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف است.

 شایان ذکر است بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف هم اکنون همه روزه بعد از نماز صبح جلسه وعظ در حرم شریف برای زائران ایرانی و فارس زبانان از اقوام و ملیت های دیگر برگزار می کند.
 

 پایان پیام /

 

 


 

کد خبر 101617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha