نمایشگاه مجازی کتاب برای مردم و جامعه اهمیت دارد

فیروز فاضلی اظهار کرد: از آنجایی که این روزها فضای مجازی بر فضای حقیقی ما حاکم شده است برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند برای مردم و جامعه اهمیت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فیروز فاضلی،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: واقعیت این است که چرخه نشر و کتاب به یکدیگر وابستگی دارد و علاوه بر بحث‌های دانایی مداری که در حوزه کتاب داریم بحث دیگر این است که باید چرخ‌های این چرخه از نظر مالی بچرخد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به بیماری کرونا سبک زندگی ما نیز باید تغییر کند و متفاوت باشد، افزود: آنچه که در مراقبت‌های خانگی به کار همه ما می‌آید دیدن فیلم و کتابخوانی است؛ اما از آنجایی که این روزها فضای مجازی بر فضای حقیقی ما حاکم شده است به نظرم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند برای مردم و جامعه ما اهمیت داشته باشد.

 

او با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب پیوندی چندسویه دارد، عنوان کرد: از یک سو برای ناشران و دست‌اندرکاران کتاب چرخه اقتصادی دارد و از سوی دیگر دانایی مداری را در محیط خانه به عنوان اصل قرار می‌دهد و از طرف دیگر ما کم‌کم باید با ابزارهای فضای مجازی عادت کنیم تا سبک زندگی ما متفاوت باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مطمئنم که این نمایشگاه موفق خواهد بود زیرا در حال حاضر بخشی از خریدها به صورت غیرمنسجم، گاهی به صورت فیزیکی انجام می‌شود اما نمایشگاه‌های مجازی باعث می‌شود افراد در خانه به همراه خانواده کتاب مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خرید کنند.

 

 

او همچنین درباره ضرورت دسترسی مردم به تازه‌های نشر توضیح داد: مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، اگرچه طرح‌های فصلی خرید کتاب نیز از ابتدای سال برگزار شده است اما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم کتابفروشان مبلغی تخفیف می‌دهند و خریداران می‌توانند از تخفیف بیشتری استفاده کنند.

 

فیروز فاضلی در پایان گفت: اما معتقدم مفاهیم کلی این کار، یعنی فضای همدلی و گفت‌وگو در خانه و تشریک مساعی برای خرید کتاب ارزشمند است و از جمله مواردی است که می‌تواند از نکات بارز و ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب باشد.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1016186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha