۹ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اینک ۹ درصد شمار معتادان در کشور را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «فاطمه رضوان مدنی» روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام اظهار کرد: هم اینک کل شمار معتادان کشور ۲ میلیون و ۸۰۰هزار نفر بوده که نرخ زنان معتاد از این رقم ۹ درصد است.

 

وی راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان های مختلف کشور از جمله ایلام را مهم دانست که نقش به سزایی در کاهش معتادان زن خواهد داشت.

 

رضون مدنی همچنین در خصوص مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

 

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ایجاد این مرکز علاوه بر پرداخت مبلغ ۳ میلیارد ریال از سوی بهزیستی کشور، از مشارکت افراد خیر نیز برای احداث این مرکز استفاده خواهد شد.

 

افتتاح ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن در کشور

رضوان مدنی با ذکر اینکه  بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می شود، افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد  کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

 

وی در خصوص فعالیت این مراکز، گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.

 

معاون  سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند، ابراز کرد: آموزش های ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز  تا یکسال خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره  چهار درصد  پرداخت خواهد شد.

کد خبر 1016194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha