تجلیل از ۵۴ زندانی حافظ و قاری قرآن در مازندران

حجت الاسلام عالیشاه گفت: آئین تجلیل از ۵۴نفر از مددجویان حافظ و قاری قرآن کریم در اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام «بشیرعالیشاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه تعدادهزار و 250خانوار از خانواده های زندانی تحت پوشش کمیته امداد مازندران هستند، گفت: این زندانیان و خانواده های آنها درحقیقت از تمامی خدمات امداد استان بهره مند می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران به مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید « محسن فخری زاده» که در جمع زندانیان ساری برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: در این مراسم معنوی تعدادی از مددجویان که به دلایل مختلف در زندان دوران حبس خود را می گذرانند به حفظ و قرائت قرآن کریم اهتمام ویژه دارند به قرائت این امانت گرانبهای رسول خدا(ص) پرداختند و مقرر شد امداد استان از آنها تجلیل به عمل آورد.

 

وی با بیان اینکه 54نفر از مددجویان حافظ و قاری قرآن کریم در اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران به امداد استان معرفی شدند، یادآورشد: امروز در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) این مددجویان با هدف تشويق و ترغيب دیگر مددجويان به فراگيري و انس با قرآن و تقويت معنويت و تعاليم ديني در زندان هاي مازندران با دریافت جوایز نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام عالیشاه از فعالیت مراکز نیکوکاری استان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: زندانیانی که زیر 5میلیون تومان بدهی دارند و در زندان دوران محکومیت را طی می کنند به زودی آزاد می شوند.

 

وی به فعالیت مرکز نیکوکاری سردار شهید «قاسم سلیمانی» اصناف مازندران اشاره کرد و افزود: این مرکز نیز درصدد جمع آوری مبالغی برای آزادی زندانیان هستند تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

 

حجت الاسلام عالیشاه در خاتمه ضمن قدردانی از مسئولین اداره کل زندان های مازندران برای اجرای فعالیت های تربیتی و قرآنی درزندان ها، گفت: بیش از 100نفر از زندانیان تحت حمایت کمیته امداد استان بالای یک جزء از آیات نورانی قرآنی کریم را حفظ هستند و امید است با تداوم حرکت در این مسیر نورانی دیگر شاهد بروز آسیب های مختلف اجتماعی نباشیم.

کد خبر 1016229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha