سه هکتار از اراضی جنگلی حیران آستارا طعمه حریق شد

گل محمدی گفت: سه هکتار از تمشک زارها و پوشش گیاهی منطقه حیران آستارا به صورت سطحی طعمه حریق شد.

«محمد جعفر گل محمدی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: شب گذشته سه هکتار از اراضی جنگلی حیران آستارا از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا طعمه حریق شد.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه متاسفانه بر اثر این آتش سوزی بخش زیادی از تمشک زارها و پوشش گیاهی منطقه در آتش سوخت، افزود: عملیات اطفای حریق از ساعت ۱۸:۳۰ شروع و ساعت ۲۳ شب به پایان رسید.

 

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی منطقه حیران آستارا با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی، نیروهای مرزبانی، بسیج، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اردبیل،اهالی منطقه و نیروهای آتش نشانی خاموش شد، تصریح کرد: ۱۵ نفر از نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستارا و ۱۵ نفر از نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اردبیل در قالب سه اکیپ در عملیات خاموش کردن آتش در اراضی جنگلی مشارکت داشتند.

 

گل محمدی به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری، یا حداقل بعد از اطمینان از خاموشی کامل آتش، جنگل را ترک کنند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا علت این آتش‌سوزی را عوامل انسانی دانست و خاطرنشان کرد: دهیاران به عنوان مسئول مدیریت بحران روستاها مهمترین نقش را در هماهنگی، اطلاع رسانی و بسیج مردمی در ساعات اولیه آتش ‌سوزی برعهده دارند و باید بسیار هوشیارانه عمل کرده و همواره آماده باشند.

کد خبر 1016239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha