وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به شدت شکننده است

کلانتری گفت: هم اکنون در وضعیت ثابت و پایدار آبی نیستیم و این وضعیت به شدت شکننده بوده و باید تلاش کنیم تا به سمت وضعیت سفید و سبز حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (۲۷ دی ماه) در یکصد و پانزدهیمن نشست ستاد استانی مقابه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا هشدار داد و اظهار کرد: هرچند روند شیوع بیماری کرونا در استان کند و کاهشی شده، اما متاسفانه شاهد رفتارهای عادی انگاری نسبت به این مسئله هستیم که به شدت نگران کننده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چند موضوع ساخت و توزیع واکسن مطرح است، گفت: زمان زیادی برای تامین، توزیع و تزریق آن لازم بوده و نباید از این مسئله غافل شد، چون شرایط شکننده است.


وی ادامه داد: طبق آمار حاصله از انجام نظارت های روزانه، رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی صنوف و گروه های جامعه کاهش یافته است.


کلانتری با بیان اینکه دو هفته است که در سیر نزولی و کاهش آمار ابتلا و بیماری در استان تغییر چندانی ایجاد نشده، ابراز داشت: هم اکنون در وضعیت ثابت و پایدار آبی نیستیم و این وضعیت به شدت شکننده بوده و باید تلاش کنیم تا به سمت وضعیت سفید و سبز حرکت کنیم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه روند نزولی ملایم و کند کرونا هشداری جدی است، تاکید کرد: کمیته نظارت باید با افزایش نظارت ها، مشارکت فعال و گسترده و با برگزاری جلسات مداوم به ویژه در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و لنده گزارش ها را به طور روزانه به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه دهد.  

 
وی با اشاره به اینکه هرگونه تجمعات و مراسمات ممنوع بوده و موضوع کنترل شبانه بدون کم و زیاد به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: آمار انجام تست های روزانه و بیماریابی باید بیشتر شود.

 

کلانتری با بیان اینکه باید تست ها به سطحی برسند که در قبال هر بیمار مثبت ۱۰ تست از خانواده و اطرافیان آنها انجام شود، تاکید کرد: هرگونه فعالیتی باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مردم عزیز استان انتظار داریم که نسبت به گذشته در رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و دورهمی ها بیشتر توجه داشته باشند.

 

وی گفت: حتی یک فوتی در استان هم زیاد بوده و همه باید تلاش کنیم تا شاهد کاهش شیوع بیماری، ابتلا، بستری و فوتی در استان باشیم.


کلانتری تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رسیدن به وضعیت پایدار آبی و سفید، گروه های مختلف هم بتوانند به فعالیت و کسب و کار خود ادامه دهند و سبب تعطیلی آنها نشود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی در همه شهرهای استان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و ناظرین در بازدیدهای خود هیچ گونه مماشات و یا تعارفی نداشته باشند.


وی رسیدن به شرایط موجود را نتیجه زحمات و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران و به خصوص مردم عزیز استان دانست و گفت: در برش استانی زحمات سخت و طاقت فرسایی کشیده شده و نباید با سهل انگاری و عادی انگاری این زحمات و تلاش ها را به آسانی هدر داد.


کلانتری گفت: در رابطه  با مسئله بازگشایی برخی از کلاس ها و یا مقاطع تحصیلی، تصمیمات لازم در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده که اطلاع رسانی خواهد شد. 

کد خبر 1016273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha