هیچ اجباری به حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست

پورمحمدی گفت: هیچ اجبار و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به وضعیت قابل قبول رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم، اصناف و کسبه و نیز کارکنان ادارات، اظهار داشت: انتظار از کسانی که مراسم و آئین‌های مذهبی را برگزار می‌کنند بیشتر است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان، گفت: کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، خوشحال‌کننده است و نشان می‌دهد که روند بیماری به سمت مدیریت و بهبود پیش می‌رود.

وی با بیان این‌که با ادامه این روند و با در نظر گرفتن نگرانی‌ها، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم، بر استمرار جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تأکید کرد و گفت: در مقطع فعلی آن‌چه بیش از تشکیل اجتماعات موجب نگرانی است، عادی‌انگاری وضعیت است.

پورمحمدی اضافه کرد: باید بدانیم که مسأله کرونا هنوز حل نشده است و با وجود روند امیدوارکننده مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان، در یک حالت شکننده قرار داریم که در صورت کمترین بی‌احتیاطی و عادی‌انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، هیچ اجبار و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد و تنها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، مدیران مدارس با هماهنگی اولیا، می‌توانند امکان حضور دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به آموزش حضوری در مدرسه هستند را فراهم کنند.

کد خبر 1016312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha