طبخ و توزیع ۲ تن حلیم نذری در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، ۲ تن حلیم نذری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» طبخ و میان شهروندان توزیع شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام حزن و اندوه سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: براساس یک سنت دیرینه در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم، پخت حلیم و توزیع آن میان شهروندان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: این آیین نیز شب گذشته در این کانون فرهنگی و هنری انجام شد و در این راستا 15 دیگ حلیم نذری طبخ و میان اعضای کانون، اهالی مسجد و شهروندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه این سنت دیرینه به مدت 30 سال در این کانون فرهنگی و هنری در حال انجام است، عنوان کرد: هزینه پخت حلیم در این کانون به همت بچه های مسجد و خیران تامین می شود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برنامه های متنوعی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شده است، گفت: از جمله این برنامه ها، آیین عزاداری و سوگواری به مدت چند شب بوده است که در این راستا «مهدی فصاحت» از کارشناسان مذهبی و عضو کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» ایفای سخنرانی کرده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری بزرگداشت آیت الله «سید ابوالقاسم شفیعی» و رونمایی از کتابی که به همت «مهدی فصاحت» در مورد این عالم برجسته شهرستان جهرم نگارش شده در این ایام و در محفل فاطمی کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» و با حضور امام جمعه جهرم انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم اضافه کرد: حضور پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در محفل فاطمی این کانون فرهنگی و هنری دیگر برنامه ای بود که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام شد.

 

گواهیان با اشاره به اینکه هر سال در این ایام، آیین عزاداری به صورت حرکت دستجات سینه زنی توسط کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام می شود، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی این برنامه انجام نمی شود.

 

به گزارش شبستان، آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) درکانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

 

کد خبر 1016345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha