فاطمه زهرا(س) ، کامل‌ترین الگو برای ولایتمداری شیعیان است

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: اگر کسی امروز مدعی این است که پیرو و شیعه حضرت زهرا(س) است، باید بداند که حمایت از رهبری ، نظام و انقلاب عین دفاع از اهل بیت است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با تسلیت سالروز شهادت دخت نبی(ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی سیاسی، اجتماعی و عبادی برای شیعیان دانست و گفت: درسی که از حضرت زهرا (س) می گیریم، بصیرت و آگاهی، دشمن شناسی، امام شناسی و تلاش برای سرپا ماندن جامعه اسلامی است .

 

وی خاطر نشان کرد:  زبان انسان از بیان فضائل و عظمت حضرت زهرا(س) قاصر است. اگر بخواهیم راجع به ایشان حق مطلب را ادا کنیم ، باید به آیات قرآن و روایات اهل بیت مراجعه کنیم و از زبان آنها مقام حضرت زهرا(س) را بیان کنیم . 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب  با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه (س) را در نگاه ائمه، افزود : امام حسن عسکری (ع) می فرمایند ، همانا ما حجت خدا بر مردم هستیم ولی فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر ما اهل بیت است .این جمله مقام و منزلت و جایگاه ایشان را بیان می‌کند. در جای دیگر امام زمان (عج) می فرمایند،  فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی من است . یعنی امام عصر (عج) که آخرین ذخیره الهی است و شخصیتی است که همه جهان به ایشان افتخار می کنند، الگوی ایشان حضرت زهرا(س) است. 

 

امام جمعه سرپل ذهاب بابیان اینکه یکی از ویژگی های برجسته  حضرت زهرا(س) ولایتمداری  است،  تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فضایلی مثل ایمان ،بصیرت و ولایتمداری، اخلاق ، تقوا و بسیاری فضایل دیگر داشتند، که هر کدام جای بحث دارند . اما آن چیزی که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث ولایتمداری حضرت  است. ایشان در این مسیر تمام قد از ولی زمان خود دفاع کردند . نباید این  برداشت شود که ایشان از همسر خود دفاع کردند، بلکه ایشان از امام زمان خود دفاع کردند. 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب  با اشاره به بصیرت سیاسی حضرت فاطمه (س)،  اظهار کرد:  نحوه دفاع ایشان از امیرالمومنین (ع) به صورت نقل های مختلف، در تاریخ بیان شده است ،برای مثال  برای این که مظلومیت امیرالمومنین و حقانیت او را را برسانند ، یک وقت هایی گریه می‌کردند، این گریه سیاسی است و می‌خواهد به نوعی مردم و خواص را متوجه این امر کند که اتفاقی بزرگ افتاده است و دل رسول خدا شکسته است و حقی که باید به امیرالمومنین علی (ع) می‌رسید ضایع شده است. 

 

کد خبر 1016366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha