درک حقایق معرفتی وجود حضرت زهرا(س) باعث درک شب قدر می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرکس حقایق معرفتی وجود حضرت زهرا(س) را درک کند شب قدر را درک خواهد کرد، گفت: ملائکه هر ساله در شعاع نور حضرت زهرا(س) به ولی‌الله الاعظم نازل می‌شوند و در شب قدر امرالهی خداوند متعال منتشر و توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» امروز ۲۸ دیماه در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند متعال اسم اعظم الهی خود را به ائمه معصومین(ع) عنایت کرده است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) به واسطه همین اسم اعظم الهی همواره در عرش الهی و محضر خداوند متعال قرار دارند، عنوان کرد: آنان به همه مخلوقات آسمان و زمین اشراف دارند همه هستی تحت فرمان ایشان قرار دارند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان مصایب اهل‌بیت(ع) همچون مصایب سایر مردم نیست، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) دارای جنبه باطنی بسیار متفاوت با سایر مردم هستند بر همین اساس ما نمی‌توانیم آنها را همچون خود تصور کنیم؛ به همین دلیل هم بیان باطن مصایب آنها برای ما بسیار سخت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرکس حقایق معرفتی وجود حضرت زهرا(س) را درک کند شب قدر را درک خواهد کرد، ابراز کرد: خداوند متعال اسرار شب قدر را در وجود مبارک حضرت زهرا(س) قرار داده است.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: ملائکه هر ساله در شعاع نور حضرت زهرا(س) به ولی‌الله الاعظم نازل می‌شوند و در شب قدر امرالهی خداوند متعال منتشر و توسعه می‌یابد. این امر الهی همان اهل‌بیت(ع) هستند که به واسطه آنها حکمت الهی منتشر و توسعه می‌یابد.

وی در بیان عظمت حضرت زهرا(س) با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(س) گفت: پیامبر فرمودند «حضرت زهرا(س) شاخه‌ای از شجره من هستند شادی و غم ایشان شادی و غم من است هرکس او را آزار دهد مرا آزرده و هرکس او را شاد کند مرا شاد کرده است غضب و رضایت او غضب و رضایت الهی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) لیلة القدر هستند، اظهار کرد: هر کس می‌خواهد لیلة القدر را درک کند دست به دامن حضرت زهرا(س) شود زیرا که ایشان باطن شب قدر هستند.

آیت‌الله میرباقری در پایان گفت: ملاک تشخیص اهل جهنم و بهشت حضرت زهرا(س) هستند آنان که در مقابل حضرت زهرا(س)  قرار گرفتند به طور قطع جهنمی هستند، برای کسب رضایت حضرت زهرا(س) به عاشورا بسیار توجه کنید چراکه عاشورا زمینه متصل شدن مومنان به امیرمومنان امام علی(ع) است.

کد خبر 1016441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha