سوگواره یاس در مسجد امام حسین (ع) اجرا می شود

نوا نمایش سوگواره یاس روایتی از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بعدازظهر امروز ۲۹ دی در مسجد امام حسین (ع) برگزار می شود.

 «سیدمرتضی مسعودیان» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری نمایش سوگواره یاس روایتی از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: نوا نمایش سوگواره یاس بعدازظهر امروز ۲۹ دی در مسجد امام حسین (ع) فیروزکوه برگزار می شود.

 

مدیر برنامه سوگواره یاس افزود: نمایش سوگواره یاس در فیروزکوه بعد از میدان سپاه خیابان ۴۵ متری مسجد امام حسین علیه السلام و ویژه بانوان برگزار می شود و حضور در آن رایگان است.

 

وی درخصوص موضوع سوگواره یاس گفت: نمایش سوگواره یاس روایتی است از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در کتب تاریخی معتبر اهل سنت قابل اثبات است.


 مسعودیان خاطرنشان کرد: روایت نمایش از اعتراض ام فروه انصاری به خلافت ابوبکر آغاز می شود که وی در مجلسی با ارائه دلایل مستند و مستدل خلافت ابوبکر را زیرسوال می برد بنابراین به دستور خلیفه اول به شهادت می رسد.

 

وی ادامه داد: زمانیکه خبر شهادت ام فروه در دفاع از ‌ولایت به حضرت علی (ع) می رسد، ایشان در محل دفن ام فروه حضور می یابند و به اذن الله و به خواست خداوند قبر ام فروه شکافته می شود و وی زنده می شود که از معجزات و کرامات امیرالمومنین (ع) است و در ادامه نیز داستان نمایش به شهادت حضرن فاطمه زهرا (س) می پردازد.

 

مسعودیان تصریح کرد: روایت زنده شدن ام فروه در مستندات تاریخی موجود می باشد.

کد خبر 1016688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha