حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ائمه بود

امام جمعه موقت شیروان گفت: حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ائمه اطهار علیهم السلام بود.

«حجت الاسلام مهدی مهرپویان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) یک شخصیت بی نظیر و بی بدلیل بین بانوان در جهان اسلام است که ایشان حجت خدا بر ائمه بود.

 

 

امام جمعه موقت شیروان با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) بیان کرد: ایشان در سبک زندگی اسلامی به عنوان یک همسر ممتاز بودند که با وجود اینکه شوهرش حضرت علی(ع) مدام در جنگ بودند اصلا ناراحتی و یا دلخوری برایشان پیش نمی آمد.

 

 

حجت الاسلام مهرپویان عنوان کرد: زمانیکه شوهر ایشان در جنگ بود خورد و خوراک در منزل کم بود، حضرت زهرا(س)  سه روز گرسنه بود زمانیکه شوهرش از جنگ برگشت و طلب نان کرد این بانوی بزرگ جهان فرمود: از خدا حیا کردم از شوهرم چیزی بخواهم که در توانش نباشد.

 

 

وی با اشاره به نمونه بودن حضرت در بعد تربیتی تصریح کرد: امام حسن، امام حسین و حضرت زینب(س) فرزندان نمونه ایشان بودند که در تاریخ درخشیدند، در بعد همسایه داری هم بی نظیر بود امام حسن(ع) می فرمایند: نیمه شب شاهد نیایش مادرم بودم که برای همه دعا کرد و آخر برای ما دعا کرد، گفتم مادر پس ما چی؟ گفت اول همسایه.

 

 

کارشناس دینی مذهبی شیروان خاطر نشان کرد: همچنان ولات پذیری ایشان بی بدلیل بود که اولین شهید مدافع حرم بود که علم مبارزه را به دست می گیرد و در عرصه های مختلف مبارزه سیاسی کردند، خطبه خوانی وی در بین مردم یکی از عرصه های ورود به مبارزه بود.

 

 

حجت الاسلام مهرپویان، دیگر عرصه های مختلف مبارزه سیاسی وی را اینگونه ادامه داد: شبانه به در خانه مهاجرین و انصار می رفتند و با زنان آنان جلساتی را برگزار می کرد تا شوهرانشان را ترغیب کنند و با گریه صدای مظلوم خود را به مردم می رساندند.

 

 

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) الگو و اسوه برای همه ما است و امام زمان(عج) همیشه می گفتند الگوی من دختر پیغمبر است و چه قدر خوب است در این دنیا با تمام سلایق که دشمنان قصد دارند سبک غربی را ایجاد کنند الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

 

 

 

کد خبر 1016696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha