نخستین دوره تربیت مربی مفاهیم صحیفه سجادیه در جنوب شرق به میزبانی کرمان برگزار می شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین دوره تربیت مربی مفاهیم صحیفه سجادیه در جنوب شرق به میزبانی کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا فتحی زاده دوشنبه (29 دی) در نشست خبری گفت: برای اولین بار دوره آموزشی تربیت مربی مفاهیم قرآن و صحیفه سجادیه برگزار می شود و در حوزه مفاهیم صحیفه سجادیه دوره تربیت مربی منطقه ای جنوب شرق کشور به میزبانی کرمان است.

 

 

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نوزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن پیش رو داریم که این آزمون هم خود یکی از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: از سال 87 تقریباً این آزمون سالانه 2 بار برگزار می شد.

 

 

 

وی ادامه داد: اما روند رو به رشد این آزمون ها از سال 90 اتفاق افتاد که از سال ۸۷ تاکنون 47 هزار و 326 نفر در آزمون های قرآن و عترت استان کرمان ثبت نام و شرکت کردند.

 

 

 

فتحی زاده با اشاره به اینکه مرحله نوزدهمین آزمون به صورت مجازی و سراسری برگزار می شود، ادامه داد: این آزمون 3 گروه امتحانی در 14 رشته را شامل می شود که گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 2 رشته، گروه معارف اهل بیت(ع) 3 رشته و گروه حفظ قرآن 9 رشته دارد.

 

 

 

وی اظهار کرد: شروع ثبت نام از 10 دی تا 30 دی 99 است و اگر بنا بر تمدید باشد از طریق پایگاه مربوطه اطلاع رسانی می شود.

 

 

 

فتحی زاده ادامه داد: زمان برگزاری آزمون هم هفته اول اسفند ماه خواهد بود که ساز و کار آن به زودی اعلام خواهد شد که بر حسب رشته ها تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان قاعدتاً فرایند آزمون هم اعلام و اطلاع رسانی می شود و خوشبختانه تاکنون استان کرمان 2 هزار نفر ثبت نام کننده داشته است که فعلاً کرمان با حدود هزار نفر، سیرجان 200 نفر و رفسنجان با 130 نفر پیشتاز ثبت نام هستند.

کد خبر 1016784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha