کارگروه مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان تشکیل جلسه داد

نشست کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کرمان با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی دوشنبه (29 دی) در جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجراستان در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه  با اشاره به فرصت ها و چالش های فضای مجازی اظهار کرد: اما ناچار هستیم همین مسیر را طی کنیم و امیدواریم فضای حقیقی را هم دوباره تجربه کنیم.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه دوباره به همان فضای رونق شور و حس و حال فضای حقیقی برگردیم، افزود: با توجه به همین وضعیت هم ما در مسیر جریان سازی و تببین و تعریف اهداف خودمان در مسیر جریان های دینی و انقلابی باید حرکت های خود را داشته باشیم زیرا دنیا هم به همین سمت و سو حرکت می کند و مهندسی شده است.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه امروز همین جهان انفورماتیک و بستر فضای مجازی است که دعوای بین خیر و شر نیز در همین فضا وجود دارد، اظهار کرد: شر را کسانی دنبال می کنند که مسیر انسانیت را تغییر دهند و سپاهیان خیر هم در تلاش و تکاپو هستند و باید در مقابل شر قد علم کنند و این قد علم کردن هم به دانایی، دردمندی و دینداری نیاز دارد.

 

 

 

وی ادامه داد: هرساله یک رویداد به نام رویداد دهه فجر و 22 بهمن داریم که یک نوستالژی و یک خاطره ای از انقلاب اسلامی و از دلاوری و شجاعت مردم شریف ایران است و یک خاطره و یادبودی از روزهایی است که مردم با تمام اعتقاد خود و با تمام باور و ایمانی که به دین و دیانت داشتند، به دنبال این بودند یک نظام اسلامی را حاکم کنند که در آن نظام عدالت، آرامش و صلابت باشد که با همت مردم عزیز و شریف ایران در اقصی نقاط کشور انجام شد و همه دست به دست هم دادند و به مهر و عطوفت و مهربانی و با اعتقاد راسخ این حرکت عظیم را جریان سازی کردند که نتیجه آن حاکمیت نظام اسلامی براساس دیانت، اعتقاد، باور، قرآن و سیره اهل بیت(ع) شد.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه یک چله از این انقلاب گذشته است، خاطرنشان کرد: عدد 40 مقدس است و پیغمبر(ص) بعد از اینکه به رسالت مبعوث می شوند، 40 روز در کوه حرا می مانند و اربعین نیز در اعتقاد و باور مسلمانان ارزشمند است لذا یک چله از انقلاب گذشته و قطعاً این انقلاب پخته شده و به شکل ایده آل خود نزدیک تر خواهد بود.

 

 

 

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است در این مسیر 40 ساله جبر، تهدید و ... باشد و فرمایش مقام معظم رهبری نیز همین است که «حرکت رو به رشد ما تحسین برانگیز بوده» و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری می فرمایند «ما اصلاً مدل هم نداشتیم و خودمان مدل طراحی کردیم»؛ یعنی ما براساس تم قرآن و سیره اهل بیت(ع) مدل طراحی کردیم و آرام به سمت حکومت اسلامی رفتیم.

 

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: یک حرکتی را با این عظمت انجام دادیم اگر چه برای رسیدن به انقلاب و نظام اسلامی به راحتی اتفاق نیفتاده است و ما خون ها دادیم و جان بازی ها کردیم و «برای اینکه ایران خانه خوبان شود چه خطرها کرده ایم و خون دل ها خورده ایم» و هنوز این اتفاقات همچنان ادامه دارد و بعد از روند و فرایند انقلاب اسلامی شهیدان انقلاب اسلامی را داریم.

 

 

 

وی بیان کرد: قاعدتاً از همان روز شروع انقلاب تا امروز شهید سلیمانی هم براساس اهداف مرموز و تخریب گر شرور در همین مسیر و روند حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی جان خود را از دست داد پس فکر نکنیم که جمهوری اسلامی، انقلابی کرد و تمام شد و نشستیم بلکه همچنان در جنگ هستیم لذا در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری می فرمایند «ما قله های علم و دانایی را باید طی کنیم» این خودش هم یک جنگ است.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه دنیا الان بر سر علم هم جنگ دارد، گفت: در همین وضعیت ویروس کرونا دیدید که چقدر تلاش و پویایی و حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی برای رسیدن به واکسن کرونا تلاش شده و به جای خوبی هم رسیده است این نشان از اعتقاد و باوری است که ما داریم و ولی فقیه وقتی به رسیدن به قله دانایی امر می کند یعنی تسهیل گری در امور و هرآنچه که نیاز یک جامعه است از پس همین صعود به قله دانایی است.

 

 

 

وی با اشاره به رویداد دهه فجر بیان کرد: روز بزرگ ما روز پیروزی انقلاب اسلامی است و روزی که حرکت خودجوش و خروشان امت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) انجام شد، یک نماد و یادمان برای ما است که هرساله به خودمان تاکید کرده و این روز را گرامی می داریم.

 

 

حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: ما برای اینکه نسل آینده همچنان به صورت سلسله وار به نسل ها وصل شود نیاز داریم که رویدادهای خود را ارج نهیم؛ همانطور که بعد از شهادت سیدالشهدا در کربلا می گذرد همچنان هر ساله این حرکت زیبای امام حسین(ع) که شور، شجاعت، دینداری و دین ورزی خود را تحکیم ببخشیم، گرامی می داریم.

 

 

 

وی افزود: دهه فجر تجدید میثاق است اینکه کودکان و نوجوانان بدانند که چنین روزهایی را دارند و همین که یک پرچم را بلند می کنند و همین که سر در ادارات و شهر ما پرچم جمهوری اسلامی به عنوان یک نماد برافراشته می شود این ها شورانگیزی ایجاد می کند و در واقع شجاعت، دلیری و ایمان ما را بیشتر خواهد کرد به همین منظور امسال هم با توجه به وضعیت کرونا مصمم هستیم بتوانیم جریان انقلاب اسلامی را همچنان ارج نهیم و این حرکت رو به رشد را داشته باشیم.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه باید از فرصت بستر فضای مجازی استفاده کنیم و بتوانیم در این بستر جریان ساز انقلاب اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور هرساله کمیته های متفاوتی شکل می گیرد که بتوانیم با همگرایی و هم افزایی جریان سازی کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: کمیته مساجد با توجه به اینکه مساجد در دل محلات هستند و با مردم محله ارتباط دارند، بزرگترین اتفاق را می توانند رقم بزنند و قطعاً به هر اندازه که توان داریم باید جریان ساز باشیم.

 

 

 

به گزارش شبستان؛ در این نشست که با حضور نمایندگانی از اداره اوقاف، شهرداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و رئیس هیئت دوچرخه سواری استان کرمان برگزار شد؛ پیشنهاداتی مطرح شد.

کد خبر 1016866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha