تاسیس شرکتهای صادراتی در منطقه آزاد انزلی زمینه ساز همکاری نزدیک ایران و روسیه است

روزبهان تاسیس شرکت مدیریت صادراتی در این منطقه را زمینه ساز همکاری نزدیک و استراتژیک ایران با کشور فدراتیو روسیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، محمد ولی روزبهان امروز (دوشنبه، ۲۹ دی ) در مراسم افتتاح شرکت توسعه صادرات در منطقه آزاد انزلی گفت: برنده این تعاملات و اقدامات سازنده مردم  ایران و روسیه خواهند بود و کسانی که چنین شرکتی را تاسیس کردند بر اهمیت صادرات به خوبی واقفند و ضرورت آنرا دریافته اند.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر فراهم بودن بستر فعالیت های تجاری دریامحور بین دو کشور روسیه و ایران از طریق بنادر کاسپین و انزلی، افزود: درک موقعیت ژئوپلوتیک کشورمان و تدوین برنامه توسعه محور و تعیین چشم اندازهای صادراتی از مهم ترین ماموریت های مدیران حوزه تجارت دو کشور بوده و در صورت توجه به این امر قطعا موفقیت دور از دسترس نخواهد بود.


وی به زیرساخت های ایجاد شده و محور های در حال توسعه در منطقه آزاد انزلی اشاره و بیان کرد: دورنمای منطقه آزاد انزلی در سالهای نه چندان دور یکی از نقاط حساس در بین کشور های منطقه و کشور های اوراسیا خواهد بود و به دلیل برخورداری از امکانات مناسب، زیرساختها و عواملی که در منطقه آزاد انزلی وجود دارد کشور و منطقه را در مسیر رشد و توسعه در بین کشورهای شرق، غرب، شمال و جنوب قرار خواهد داد.


وی خاطر نشان کرد: با ایجاد و فعالسازی کریدور شمال جنوب و کریدور شرق غرب می توان اقدامات لازم را در زمینه ایجاد توسعه هر چه بیشتر مراودات تجاری را فراهم کرد و در سالهای آتی با ایجاد ریل سراسری و بهره برداری از اسکله های متصل به راه آهن این ظرفیت را بیش از پیش در استان گیلان تقویت کرد و طی دو سال آینده به طور کامل ظرفیت و بنادر و زیر ساختهای تولیدی و صادراتی در قالب شرکتهای ایرانی و بین المللی در این منطقه نمود خواهد داشت.


روزبهان اقلیم مناسب، قرار گرفتن در ساحل دریای خزر که محل اتصال بین کشورهای حاشیه خزر با آبهای گرم خلیج فارس، نزدیکی به پایتخت، وجود شهرهای با جمعیت مناسب در نزدیکی منطقه و برخورداری از نیروی انسانی بسیار توانمند و تحصیلکرده و بافرهنگ را بخشی از مزایای منطقه ازاد انزلی برشمرد و افزود: این عوامل منطقه آزاد انزلی را در موقعیت بسیار مناسب و استراتژیکی قرار داده که در کشور کم نظیر است.


رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این مراسم با بیان اینکه ما پشتیبان شرکت های که در زمینه توسعه صادرات فعالیت می کنند هستیم گفت: هرگاه مشکلی برای این شرکتها ایجاد شد آمادگی داریم با تعامل و همکاری مشکلات انان را رفع کنیم.


هادی تیزهوش تابان یکی از مشکلات فعالان حوزه اقتصادی را تنوع قوانین اعلام کرد و افزود: متاسفانه هر بار قوانینی اعلام و سپس باطل می شوند که این امر مشکلات عدیده ای را برای فعالان این عرصه ایجاد می کند . به همین منظور از مسئولان مربوطه می خواهیم در بحث قوانین تجدید نظر کنند.


وی سپس خواستار ایجاد یک شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی برای توسعه مراودات و تبادلات تجاری بین ایران و روسیه شد و این اقدام را یکی از بهترین راههای توسعه تجاری این دو کشور دانست.


عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان گیلان و مدیر عامل شرکت مدیریت صادراتی نیز افتتاح این شرکت را در توسعه مبادلات تجاری دو کشور بسیار راه گشا عنوان کرد و افزود: امروز شاهدیم که کشور روسیه و ایران در بسیاری از صحنه ها همکاری های بین الملل دارند.


سعید جلالی فر تاکید کرد: ما باید از این فرصت های خوب سیاسی استفاده کنیم و در این راستا با همت بالای اتاق بازرگانی سرای تجاری ایرانیان ساخته شده است.


وی خاطرنشان ساخت:ما به دنبال پیوند صنعتی بین ایران و روسیه می باشیم و اگر روزی راه آهن رشت به آستارا تحقق از توان و ظرفیت کشور روسیه در این زمینه بهره گیریم.  

کد خبر 1016867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha