جذب حداکثری مخاطب در نمایشگاه مجازی کتاب نیازمند فرهنگ سازی است

زارع با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند آغازی برای سوق دادن برنامه‌های فرهنگی و هنری به سمت فضای مجازی باشد، گفت: جذب حداکثری مخاطب جهت خرید آنلاین کتاب نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران «عباس زارع» در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: شرایط کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاثیر منفی زیادی داشته و حوزه نشر هم به اندازه خود در این بخش آسیب دید زیرا نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی کتاب برگزار نشدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: این نمایشگاه‌ها کمک خوبی به تامین سرمایه در گردش ناشران بود و ناشران هم طی یکسال گذشته روزهای سختی را تجربه کردند زیرا در بخش تولید با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو شدند، از سوی دیگر در حوزه توزیع نیز با مشکلات جدی مواجه شدند.

 

زارع با بیان این‌که امیدواریم نمایشگاه مجازی کتاب آزمون موفقی باشد، افزود: میزان استقبال ناشران و مردم از این نمایشگاه اهمیت دارد زیرا بسیاری از مردم دوست دارند کتاب را به صورت فیزیکی خریداری کنند اما شرایط به‌گونه‌ای است که باید به صورت مجازی شاهد برگزاری این نمایشگاه باشیم.

 

وی با طرح این موضوع که اجرای درست و منظم نمایشگاه نیازمند عزم همگانی است، عنوان کرد: معتقدم باید برای حسن انجام این کار همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه مجازی کتاب کمک کنند؛ از این رو که مردم بتوانند به موقع مطلع شده و کتاب خریداری کنند.

 

زارع یادآور شد: ما در یکسال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر و بحث اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی خیلی موفق نبودیم و به دلیل نبود زیرساخت مناسب، اهالی فرهنگ و هنر نتوانستند از فضای مجازی استفاده کنند زیرا ساختار و شاکله کار به صورتی طراحی شده که باید به صورت حضوری باشد به خصوص در حوزه موسیقی، تئاتر و سینما.

 

وی در پایان گفت: نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند آغازی برای سوق دادن برنامه‌های فرهنگی و هنری به سمت فضای مجازی باشد، اظهار کرد: ورود به حوزه فضای مجازی خوب است، در برخی صنوف این موضوع سابقه خوبی دارد اما چون در حوزه کتاب بیشتر خریدها حضوری و به صورت فیزیکی بود تغییر این روند نیاز به یک تجدید نظر و تغییر در نگرش و فرهنگ مردم دارد.

کد خبر 1016901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha