منطقه آزاد انزلی مهم ترین منطقه تجاری برای توسعه مراودات است

جاگاریان منطقه آزاد انزلی را از مهم ترین مناطق تجاری برای توسعه مراودات و تبادلات تجاری بین کشورهای ایران و روسیه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «لوان جاگاریان» امروز (دوشنبه، ۲۹ دی)در حاشیه مراسم افتتاح شرکت مدیریت صادرات کاسپین گیل در منطقه آزاد انزلی، استان گیلان را یکی از بهترین استانهای کشور اعلام کرد و اظهار داشت: در طول بیش از 9 سال سابقه سفیر بودن از سوی فدراسیون روسیه در ایران، استان گیلان را بهترین استان جمهوری اسلامی ایران می دانم.


سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در ایران تصریح کرد: شرکت تأسیس شده مدیریت صادرات نقش مهمی در توسعه روابط ایران و روسیه دارد و با ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازرگانی دو کشور از توانمندی های یکدیگر بهره مند خواهند شد.


وی به روابط خوب سیاسی بین دو کشور اشاره و تأکید کرد: روسیه همواره در شرایط دشوار پشتیبان ایران بوده، هست و خواهد بود و روابط سیاسی دو کشور باید بستر لازم را برای توسعه مراودات تجاری فراهم کند، معتقدم توانایی هر دو کشور در تأمین کالاهای اساسی از طریق مبادلات تجاری بالا بوده و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.


جاگاریان منطقه آزاد انزلی را مهم ترین مرکز تجاری در گیلان به منظور توسعه مراودات معرفی و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی در موقعیت مناسب کریدور شمال جنوب قرار دارد و کشور روسیه نیز با توسعه زیرساخت‌های خود در حوزه بندری و حمل ‌و نقل در تلاش است همچون ایران سهم خود را در اقتصاد دریامحور افزایش دهد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند به منظور تقویت روابط و آشنایی با ظرفیت های کشور روسیه از طریق اتاق بازرگانی و دفتر سفارت روسیه در گیلان اقدام نمایند.

کد خبر 1016933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha